آیت الله هاشمی:این حرفهایی که برخی می‌گویند امروز یا فردا امام زمان ظهور می‌کند، دروغ است /نمی‌توانیم بگوییم همه به یک جا رای دهند/ برای مذاکره کنندگان مشکل درست نکنید

سرویس: سیاسیکد خبر: 283792|16:50 - 1394/02/14
نسخه چاپی

به گزارشامروله، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز معلم در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گفت: شرایط منطقه، جهان و کشورمان در وضعی است که باید بسیار بسیار هوشیار باشیم.

 
 وی افزود: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها یعنی همان استکبار به آنچه که می‌خواستند تا براساس آن دنیا را بسازند، نرسیدند، بنابراین به دنبال این هستند که تفکرات خود را به شکل دیگری القا کنند.
 
آیت الله هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به شرایط امروز کشورهای منطقه، خاطرنشان کرد: وضعیت سوریه، عراق و یمن را مشاهده می‌کنیم، عربستان که همواره در خدمت استکبار است و مصر که قبلا دژی در مقابل اسرائیل بود، امروز شرایطش را می‌بینید.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به اظهارات اخیر نمایندگان کنگره آمریکا و طرح آنها در زمینه کوچک‌سازی کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: این طرح را قبلا هم به شکل دیگری با ایجاد حکومت عثمانی مطرح کردند که البته ایران در مقابل آن قرار داشت، اما پس از مدتی این امپراطوری پاشیده و به کشورهای کوچک تبدیل شد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: سخنرانی‌های من پیش از انقلاب در دانشگاه امیرکبیر همیشه مساله ساز می‌شد.
 
وی افزود: این دانشگاه اعتبار زیادی به ایران داده و امروز یکی از استوانه‌های علمی کشور است.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخشی از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: از چیزهایی که در اختیار ما نیست زمان ظهور و قیامت است و این حرفهایی که برخی می‌گویند امروز یا فردا ظهور می‌شود، دروغ است.
 
وی با اشاره به هفته گرامیداشت مقام معلم گفت: معلمان ما این روزها به دلیل اعتراض‌های بحق خود کلاس‌ها را تعطیل می‌کنند و البته کسی هم مانع آنها نیست و نباید باشد.
 
هاشمی در ادامه با اشاره به شهادت شهید مطهری گفت: التقاطی‌ها و چپی‌ها از قبل انقلاب کینه شهید مطهری را به دل گرفته بودند و در نهایت او را شهید کردند.
 
وی با اشاره به روزهای اول انقلاب گفت: اوایل انقلاب خیلی آزادی بود و هر کس هرچه می‌خواست، می‌گفت.
 
هاشمی با تأکید براینکه وظیفه ماست که نگذاریم در جامعه تشتت ایجاد شود، گفت: ما در سال حساس انتخابات هستیم. در سوریه دارند تا محاصره دمشق پیش می‌روند.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه باید منطق در اختلاف نظرها حاکم شود افزود: اگر اختلافات مناسب بیان شود مشکلات حل می‌شود. در انتخابات نمی توانیم بگوییم همه به یک جا رای دهند . باید با آزادی ، ادب، منطق و با پذیرش نظر اکثریت وحدت خود را حفظ کنیم . در این فضا اگر تحریم ها هم رفع نشد ما مسیر خود را ادامه می دهیم ولی اگر تحریم ها رفع شد خواهیم دید چه فضایی برای توسعه کشور فراهم می‌شود.
 
وی ادامه داد: ایران و پایگاه آن در منطقه بدون حضور مردم و استحکام رابطه دولت و ملت نمی‌تواند نقش خود را بخوبی ایفا کند، در جنگ هم با حضور مردم توانستیم از مخاطرات آن عبور کنیم.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با بیان اینکه دولت مبارزه خوبی در دنیا شروع کرده است افزود: اکنون اکثریت کشورهای دنیا متوجه شدند که منطق ما صلح است و ما دنبال استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای هسیتم البته کنگره و لابی اسرائیل علیه ما فعال شده اند، بنابراین ما در داخل کشور نباید برای کسانی که در جهت گرفتن حق مردم ما تلاش می‌کنند مشکل درست کنیم

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد