الاخبار جزئیات دیدار میشل عون با نصرالله را فاش کرد

سرویس: سیاسیکد خبر: 283793|16:52 - 1394/02/14
نسخه چاپی

به گزارشامروله،  روزنامه الاخبار لبنان، جزئیاتی را از دیدار روز پنجشنبه میشل عون رئیس فراکسیون "اصلاح و تغییر" در پارلمان لبنان و از نامزدهای مطرح برای ریاست جمهوری با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان منتشر کرده که بر اساس آن نصرالله حمایت مجدد خود را از نامزدی میشل عون برای ریاست جمهوری لبنان اعلام کرده است.

در این دیدار راهکارهای انتصابات امنیتی جدید در لبنان و مذاکرات انجام شده در این راستا میان ۲ طرف دنبال شد، این در حالی است که عون منتظر پاسخ نهایی سعد حریری در زمینه انتصابات امنیتی است، پاسخی که احتمال می ‌رود نادر حریری رئیس دفتر وی در روزهای آینده به جبران باسیل وزیر خارجه لبنان تحویل دهد.

براساس طرحی که به حریری داده شده‌، فرمانده جدید ارتش لبنان تعیین خواهد شد. بیشترین شانس را از میان کاندیداها سرتیپ "شامل روکز" دارد، البته به شرطی که مدیر کل نیروهای امنیت داخلی یکی از ۲ نفر سمیر شحادة و عماد عثمان باشد که اولویت نیز با عثمان است.‎ به این ترتیب در دیدار پنج شنبه تمامی این راهکارها بررسی شده و کار به اینجا رسید که سید حسن نصرالله خطاب به عون گفت: ما با تو هستیم و در کنار تو خواهیم ماند.

دیدار پنجشنبه گذشته با حضور جبران باسیل وزیر خارجه لبنان و حاج حسین خلیل معاون سیاسی دبیر کل حزب ‌الله و حاج وفیق وصفا مسئول ارتباطات و هماهنگی ‌های این حزب برگزار شد. بر اساس بیانیه رسمی صادر شده از سوی طرفین حاضر در این دیدار اوضاع لبنان و منطقه و به ویژه خطرات تروریسم تکفیری که منطقه را تهدید می ‌کند، مورد بررسی طرفین قرار گرفت و حاضران در نشست بر ضرورت مقابله با این تهدیدات با تمامی ابزارها و حمایت از لبنان و ثبات آن تأکید کردند.

به نوشته این بیانیه ۲ طرف همچنین موضوعات انتخابات داخلی از جمله تعیین رئیس جمهور را مورد بررسی قرار داده و به سایر مسائل داخلی نیز پرداختند.‎

منابع حاضر در این نشست تأکید کردند که توافق کامل در تمامی گزینه‌ های مطرح شده وجود داشت و این دیدار با توافق در زمینه تمام پرونده‌ ها همراه بود. این منابع اعلام کردند که به علت تعامل شرکای ما با دولت در پرونده‌ های مطرح، ما به سمت مرحله تازه‌ ای پیش می ‌رویم، اگر بخواهیم فرض کنیم که تعیین رئیس جمهور لبنان موضوعی بزرگتر از لبنانی‌ها باشد، پس چرا این موضوع را باید به پرونده‌های دیگر نیز تعمیم دهیم؟ به گفته این منابع اگر دولت نمی تواند پرونده های داخلی خود را حل کند، پس چرا این دولت اصلا باید وجود داشته باشد؟‎

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد