بیمارستانهای کرمانشاه پیر شده‌اند!

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 283857|14:10 - 1394/02/15
نسخه چاپی
بیمارستانهای کرمانشاه پیر شده‌اند!
معاون ‌درمان دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه میانگین ‌عمر بیمارستانهای ‌استان را بیش از 30 سال عنوان کرد و افزود: قطعا این ‌میزان عمر برای یک بیمارستان بسیار بالاست.

به گزارشامروله، دکتررضا شتابی با اشاره به وجود 23 بیمارستان در سطح ‌استان، اظهار کرد: از این ‌تعداد 17 دانشگاه دولتی و شش ‌دانشگاه مربوط به سایر نهادها و یا بخش‌خصوصی هستند.

وی تعداد تخت‌های بیمارستانی موجود در سطح ‌استان را 2700 تخت اعلام کرد و افزود: با وجود این ‌تعداد تخت نسبت به برنامه‌پنجم توسعه تا پایان سال‌جاری در استان 1200 تخت کمبود داریم.

شتابی با اشاره به کلنگ‌زنی بیمارستان 540 تخت‌خوابی درنیمه ابتدای امسال اظهار کرد: همچنین در حال‌حاضر پیگیرگرفتن مجوز راه‌اندازی مرکز سرطان با 200 تخت هستیم.

وی اظهار کرد: همچنین سه‌مجوز راه‌اندازی بیمارستان توسط بخش‌خصوصی، شامل دو بیمارستان 100 تخت‌خوابی و یک ‌بیمارستان 80 تخت‌خوابی نیز صادر شده است.

معاون‌درمان دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر نیز راه‌اندازی بیمارستان صحنه و فازدوم بیمارستانهای اسلام‌آبادغرب، سرپل‌ذهاب، سنقروکلیایی و پاوه درحال‌ انجام است.

شتابی تصریح کرد: چنانچه پروژه‌های بیمارستانی تعریف‌شده در شهرستانها تا پایان‌سال تکمیل شود باز هم 400 تخت بیمارستانی کمبود خواهیم داشت.

وی با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان 540 تخت‌خوابی و بیمارستانهای بخش‌خصوصی در سالهای آینده اظهار کرد: قطعا در سالهای آینده نیازاستان هم به تخت‌بیمارستانی افزایش پیدا خواهدکرد و نمی‌توان با اطمینان گفت که با راه‌اندازی این بیمارستانها در سالهای آینده نیاز استان در زمینه تخت‌های بیمارستانی مرتفع می‌شود.