نخستین همایش منطقه ای طب و ایثار در کرمانشاه آغاز شد

سرویس: اخبار استانکد خبر: 283858|14:11 - 1394/02/15
نسخه چاپی
نخستین همایش منطقه ای طب و ایثار در کرمانشاه آغاز شد
نخستین همایش منطقه ای استان های غرب کشور با عنوان طب و ایثار با هدف بررسی شایع مجروحان شیمیایی و جنگی روز سه شنبه در تالار انتظار کرمانشاه آغاز شد.

به گزارشامروله، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این مراسم گفت: یادآوری افتخارات دفاع مقدس به جامعه پزشکی ایران از اهداف برگزاری این همایش است.

دکتر حسین کریم افزود: بسیاری از افتخارات جامعه پزشکی مربوط به پزشکانی است که عمده ترین دوره های آموزشی خود را در جبهه های نبرد سپری کردند و انتقال این تجربیات به جامعه پزشکی کنونی بسیار گرانقدر است.

کریم با تاکید براینکه پزشکان همپای رزمندگان از جبهه نبرد تا بیمارستان ها حضور داشتند اظهار کرد: در این همایش سه روزه به بررسی پیامدها و مشکلات عوارض دفاع مقدس که اکنون مجروحان جنگی و شیمیایی با آن مواجه اند می پردازیم.

به گفته وی تجلیل از شهدای جامعه پزشکی و یادآوری نبرد جوانمردانه هشت سال دفاع مقدس از دیگر اهداف این همایش است.

این همایش توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و واحد آموزش جامعه پزشکی کرمانشاه و با همکاری سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه برگزار شده است.

500 شرکت کننده شامل پزشکان و پیراپزشکان از استانهای غرب کشور در این همایش حضور دارند.

استان کرمانشاه هشت سال درگیر مستقیم جنگ تحمیلی با عراق بود و در این راستا صدها نفر از رزمندگان اسلام و مردم عادی این استان دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد