آزمونی برای اعضای شورای شهر کرمانشاه

آیا شهردار کرمانشاه فرصت ساماندهی امور را پیدا می‌کند؟

سرویس: اخبار استانکد خبر: 283860|14:16 - 1394/02/15
نسخه چاپی
آیا شهردار کرمانشاه فرصت ساماندهی امور را پیدا می‌کند؟
کلان‌شهر کرمانشاه با مشکلات شهری متعدد نیاز به هم‌دلی مسئولان شهری دارد و مردم به‌خوبی نحوه تعامل اعضای شورای اسلامی شهر با شهردار را رصد می‌کنند.

به گزارشامروله، به نقل ازخبرگزاری فارسکرمانشاه، اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه عصر روز یک‌شنبه برای بار چندم جلسه انتخاب شهردار این کلان‌شهر را تشکیل دادند و در این جلسه عبدالرضا شعبانی با رای هشت نفر از 15 نفر عضو به‌عنوان شهردار انتخاب شد.

ماجرای پر تنش شهرداری کرمانشاه از آن‌جایی آغاز شد که پیمان قربانی، شهردار سابق کرمانشاه برای بار نخست موضوع استعفای خود را پیش کشید و این در حالی بود که تمام اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه به شهردار شدن وی رای مثبت داده بودند.

مطرح شدن موضوع استعفای شهردار کرمانشاه برای نخستین بار پرده از مسائل بسیاری برداشت و اختلافات بین شوراییان و اتفاقات دیگری رونمایی شد.

موضوع استعفای شهردار کرمانشاه پس از کش و قوس‌های فراوان منتفی شد و شهردار به سر کارش بازگشت که پس از مدتی موضوع استعفای شهردار کرمانشاه باز هم مطرح و این ماجرا چند بار ادامه یافت تا اینکه نهایتا به واقعیت تبدیل شد.

تقریبا همه شهروندان آگاه هستند که مباحثی همچون دخالت‌های برخی از اعضای شورای اسلامی شهر در موضوعاتی خارج از حیطه قانونی اختیارات آن‌ها موجب استعفای شهردار کرمانشاه شد.

کلان‌شهر کرمانشاه با مشکلات شهری متعدد نیاز به هم‌دلی و دل‌سوزی مسئولان شهری دارد و این الزام را هر شهروندی به‌خوبی درک می‌کند و حال اعضای شورای اسلامی شهر در معرض دید و قضاوت مردم فهیم کرمانشاه قرار دارند.

فشار بر شهردار کرمانشاه برای انجام عزل و نصب بر وفق مراد برخی آقایان، دخالت در واگذاری پروژه‌ها به فلان پیمانکار و فلان شرکت، سهم‌خواهی از شهردار در موضوعات مختلف و تلاش برای امتیازگیری به سهولت توسط مردم رصد می‌شود و چنین اقدامات ناشایستی قطعا نتایج خوبی به‌دنبال نخواهد داشت.

با انتخاب اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر بالاخره شهردار کرمانشاه مشخص شد و همه این اعضا باید برای خدمت به مردم و رفع مشکلات موجود به اختلافات دامن نزنند و با سرلوحه قرار دادن "هم‌دلی و هم‌زبانی" به شهردار فرصت بدهند امور زمین مانده را سر و سامان بدهد.

استفاده از نظرات افراد متخصص، متبحر، باتجربه، صاحب‌نظر، کارشناسان مسائل شهری و نخبگان می‌تواند در رفع کاستی‌های موجود موثر باشد و تعامل و همراهی مسئولان نیز عامل مهمی در پیشرفت امور است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد