بیش از 1.2 میلیون کرمانشاهی زیر پوشش بیمه سلامت هستند

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 283899|17:01 - 1394/02/16
نسخه چاپی
بیش از 1.2 میلیون کرمانشاهی زیر پوشش بیمه سلامت هستند
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: بیش از یک‌میلیون و 200 هزار کرمانشاهی زیر پوشش بیمه سلامت هستند و از این تعداد 325 هزار نفر دفترچه بیمه سلامت دارند.

به گزارشامروله، به نقل از خبرگزاری فارساز کرمانشاه، امید قادری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمانشاه اظهار کرد: یک‌‌میلیون و 200 هزار نفر از کرمانشاهیان زیر پوشش بیمه هستند.

به گفته وی، تا کنون بیش از 360 هزار نفر در استان کرمانشاه برای قرار گرفتن زیر پوشش بیمه سلامت در سامانه مربوط ثبت‌نام کرده‌اند که بیش از 325 هزار نفر دفترچه بیمه سلامت دریافت کرده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه بیان داشت: اکثر افرادی که از زمان آغاز طرح تحول سلامت زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند تا قبل از این طرح مورد حمایت هیچ نوع بیمه‌ای نبودند.

قادری با بیان اینکه 90 درصد این افراد حاشیه‌نشین شهرها بوده‌اند، اضافه کرد: 70 درصد بیمه‌شدگان زیر خط فقر رسمی بوده و 81 درصد از آنان درآمد زیر یک‌میلیون تومان داشته‌اند.

وی تصریح کرد: 60 درصد از این افراد درآمدهای زیر 500 هزار تومان داشته و 60 درصد آنان نیز فاقد شغل مناسب بودند که این امر نشان می‌دهد که جامعه هدف به‌خوبی شناخته شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به پوشش کامل بیمه‌ای در استان، گفت: استان کرمانشاه در این زمینه جزء استان‌های پیشرو است.

قادری با تصریح اینکه هر فرد که اراده کند می‌تواند بیمه شود، افزود: افرادی نیز که در حال حاضر ثبت‌نام می‌کنند قبلا زیر پوشش بیمه‌های دیگر بوده و الان خارج شده‌اند.

وی بیمه سلامت را بزرگترین سازمان بیمه‌گر استان کرمانشاه برشمرد و خاطرنشان کرد: 200 هزار نفر از ثبت‌نام‌کنندگان برای دریافت خدمات بیمه سلامت استان در شهر کرمانشاه زندگی می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه به خدمات ارائه شده از آغاز طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: 7 بیمارستان دولتی در شهر کرمانشاه به بیماران خدمات ارائه می‌دهد و تمام بیمارستان‌های شهرستان‌های استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

*تمدید دفترچه‌های بیمه سلامت

قادری با اشاره به پایان یافتن مهلت برخی از دفترچه‌های بیمه سلامت، گفت: طی ابلاغ بخش‌نامه‌ای به پزشکان و بیمارستان‌ها اطلاع‌رسانی شده که دفاتر بیمه تا پایان برگ دفترچه اعتبار دارد.

وی تصریح کرد: تا قبل از این بیماران فاقد پوشش بیمه با مراجعه به بیمارستان‌های دولتی با معرفی‌نامه بیمه سلامت بیمه می‌شدند که دیگر این معرفی‌نامه‌ها به بیماران داده نمی‌شود و باید حتما برای دریافت دفترچه اقدام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه ارائه خدمات دندان‌پزشکی به افراد زیر 14 سال و زنان باردار را مورد اشاره قرار داد و گفت: تعمیم این خدمات به افراد 14 تا 18 سال در دستور کار قرار دارد.

*یکسان‌سازی رویه خدمات زیر پوشش بیمه‌ها

قادری یکی از اقدامات در دستور کار را یکسان‌سازی رویه خدمات زیر پوشش بیمه‌ها عنوان کرد و افزود: نحوه نظارت بر موسسات و سطح تعهد بیمه‌ها و تمام خدمات در این زمینه یکپارچه می‌شود.

*افزایش 15 درصدی تعرفه‌های پزشکی

وی از افزایش 15 درصدی تعرفه‌های پزشکی از هفته آینده در استان خبر داد و بیان داشت: تا قبل از ابلاغ هیچ پزشکی حق افزایش تعرفه‌ها را ندارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه تعرفه هتلینگ بیمارستان‌ها نیز افزایش می‌یابد، اضافه کرد: هیچ‌گونه افزایش هزینه بستری‌ شدن در بیمارستان نخواهیم داشت.

*معتادان بیمه درمان می‌شوند

قادری از زیر پوشش قرار گرفتن معتادان برای درمان خبر داد و خاطرنشان کرد: معتادان در این طرح خدمات جایگزین درمان دریافت می‌کنند.

به گفته این مسئول، در صورت آمادگی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای پذیرش معتادان، این افراد می‌توانند خدمات درمانی را طی 3 مرحله 6 ماهه دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه افزود: در مرحله اول بالغ بر 95 درصد هزینه‌ها را بیمه متقبل شده و در مراحل دوم و سوم به‌ترتیب 75 و 50 درصد هزینه را بیمه می‌پذیرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد