82 هزار نفر از بی‌سوادان استان 10 تا 49 ساله هستند

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 283900|17:02 - 1394/02/16
نسخه چاپی
82 هزار نفر از بی‌سوادان استان 10 تا 49 ساله هستند
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به صعود هفت پله‌ای رتبه سوادآموزی استان در کشور، گفت: با تلاش‌ انجام شده سال گذشته رتبه سوادآموزی استان را از 27 به 21 در سطح کشور رساندیم.

به گزارشامروله، 

محمدرضا بسامی در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت بی‌سوادی استان کرمانشاه گفت: بر اساس آمارهای موجود در حال حاضر در سطح استان 300 هزار نفر بی‌سواد زندگی می‌کنند که بیش از 82 هزار نفر آن‌ها در رده سنی 10 تا 49 سال که جامعه هدف سواد آموزی هستند، قرار دارند.

بسامی گفت: گروه سنی 10 تا 49 سال جمعیت فعال هستند که بدلیل بی‌سوادی نمی‌توانند در توسعه نقشی داشته باشند، لذا برنامه‌ریزی‌ها در راستای سواد دار کردن این گروه سنی است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از مشکل سواد به عنوان یکی از مشکلات عمده آتی دنیا یاد کرد و گفت: بی‌سوادی به عنوان یکی از مهمترین مشکلات پیش رو آینده هر جامعه‌ای را با چالش مواجه می‌کند.

این مسئول در ادامه با اشاره به صعود هفت پله‌ای رتبه سوادآموزی استان کرمانشاه در کشور، گفت: سال گذشته پیشرفت‌های خوبی در زمینه سوادآموزی در سطح استان حاصل شد.

بسامی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته 14 هزار و 306 نفر از جمعیت بی‌سواد استان در گروه سنی 10 تا 49 سال را تحت پوشش برنامه‌های سواد آموزی قرار دادیم، گفت: امسال باسواد کردن 18 هزار نفر از جامعه هدف را در برنامه داریم.

بسامی سپس از  اجرایی کردن طرح اولیای بی‌سواد به عنوان اولویت امسال استان کرمانشاه در بحث سوادآموزی یاد کرد و گفت: در این راستا بیش از 20 هزار نفر از والدین بی‌سواد در سطح مدارس استان شناسایی شده‌اند که برنامه ریزی مناسب در راستای سواددار کردن آن‌ها انجام شده است.

وی در پایان شهرستان پاوه را با سوادترین شهرستان استان کرمانشاه معرفی کرد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد