ایران قطب درمانی مجروحان شیمیایی/ کرمانشاه ۱۴۷ شهید پزشک دارد

سرویس: اخبار استانکد خبر: 283932|11:53 - 1394/02/17
نسخه چاپی
ایران قطب درمانی مجروحان شیمیایی/ کرمانشاه ۱۴۷ شهید پزشک دارد

به گزارشامروله، 

مسعود قلعه سفیدی در حاشیه برگزاری سمینار طب و ایثار غرب کشور: جامعه پزشکی طی دوران دفاع مقدس خدمات ارزنده ای در رابطه با درمان مجروحان ارائه کرده است.

وی افزود: در اوایل جنگ رساندن یک مجروح به اولین مراکز درمانی حدود سه ساعت به طول می انجامید، اما در اواسط جنگ این زمان به کمتر از ۲۵ دقیقه رسید.

قلعه سفیدی خاطر نشان کرد: جامعه پزشکی در هشت سال جنگ تحمیلی ۴ هزار شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده که ۱۴۷ نفر از این شهدا از خطه ولایتمدار کرمانشاه بوده اند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه، گفت: پس از جنگ نیز خدمات پزشکی بویژه در حوزه جانبازان شیمیایی به ابداع روش های درمانی ویژه منجر شده است و هم اکنون ۸۰ درصد مواردی که مرتبط با مصدومین شیمایی است به مقالات ایرانی ارجاع داده می شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون نیز بسیج جامعه پزشکی در سراسر کشور در راستای خدمت رسانی به مردم و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از تمامی توان خود استفاده می کند.

قلعه سفیدی با اشاره به برپایی بیمارستان های صحرایی در استان از سال ۸۸، گفت: از این زمان تا کنون ۱۷ بیمارستان صحرایی در کرمانشاه و چهار بیمارستان دیگر نیز در استان های سیستان، کردستان و ایلام برپا شده است.

وی یادآور شد: جامعه پزشکی استان خدمت رسانی به مردم مناطق محروم را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

گفتنی است، سمینار سه روزه طب و ایثار غرب کشور از روز سه شنبه در تالار انتظار کرمانشاه آغاز شده و امروز به پایان خواهد رسید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد