شهروند خبرنگار گزارش می دهد

وضعیت نامناسب استخر مجتمع آزادی شهر صحنه + تصویر

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 295178|16:53 - 1395/06/04
نسخه چاپی
وضعیت نامناسب استخر مجتمع آزادی شهر صحنه + تصویر
پایگاه خبری امروله : در فصل تابستان ورزش مهیج شنا از جمله ورزش ها و تفریحاتی است که مردم به آن روی می آورند و نسبت به سلامت، امکانات و بهداشت استخرها به عنوان مجموعه های شنا حساسیت بالایی دارند.

به گزارشامروله، در فصل تابستان ورزش مهیج شنا از جمله ورزش ها و تفریحاتی است که مردم به آن روی می آورند و نسبت به سلامت، امکانات و بهداشت استخرها به عنوان مجموعه های شنا حساسیت بالایی دارند.

 

چندی پیش شهروندان صحنه ای ضمن ارسال تصاویری از وضعیت نامناسب یکی از استخرهای شهرستان ابراز نگرانی کرده و خواستار پیگیری آن شدند.

 

جوانان مشتاق ورزش به انجام فعالیت عمرانی در ، اوضاع نامساعد سونا بخار، استخر و ... انتقاد داشتند.

 

وضعیت بخش های استخر مجتمع آزادی صحنه رضایت بخش نیست

 

یکی از شهروندان صحنه ای عنوان کرد : متاسفانه وضعیت استخر شهرمان از استاندارد های کافی برخوردار نمی باشد و از نظر بهداشتی نیز فاکتور های لازم را ندارد.

 

وی ادامه داد : اگر به بخش های مختلف آن توجه کنید خودتان وضعیت آن را به خوبی مشاهده می کنید که چطور در حال تخریب است.

 

علی احمدی خطر نشان کرد : متاسفانه با توجه به هزینه بلیتی که ما میدهیم کیفیت مناسب را دریافت نمی کنیم

 

این شهروند در پایان گفت : از مسئولین می خواهیم که فکری به حال استخر مجتمع آزادی بکنند تا این محل ورزشی به یک مکان در حد اهالی شهرستان صحنه تبدیل شود.

 

 

استخرهای آلوده بیشتر از سایر مکان های ورزشی می توانند بیماری های واگیر را انتقال دهند

 

 

یک کارشناس بهداشت در گفتگو با امروله عنوان کرد : با توجه به فصل تابستان و افزایش استفاده از استخر ضرورت دارد تا وضعیت بهداشتی آنان توسط مسئولین با جدیت پیگیری شود.

 

وی ادامه داد : استخرها بعلت اینكه در یك مدت زمان محدود به طور همزمان مورد استفاده تعداد زیادی از افراد قرار می‌ گیرند همیشه با مسائل و خطرات بهداشتی همراه می‌باشند. چنانچه منبع تأمین كننده آب استخر كاملاً سالم هم باشد، ورود حتی مقادیر جزیی باكتریهای پاتوژن (بیماریزا)توسط شناگران احتمال خطر عفونت را به همراه دارد.

 

بهزاد ملکی با بیان اینکه بعضي از پارامترهاي شيميايي، فيزيكي و بيولوژيكي كه در كيفيت آب استخرهای شنا مورد توجه مي‌باشند تصریح کرد :phآب استخریکی از مهمترین این پارامتر ها می باشد چرا که  درجه اسيدي و بازي آب را نشان مي‌دهد. PH

 

این کارشناس با اشاره به اینکه مناسب آب استخرهاي شنا بين8-2/7توصيه شده است گفت: خورندگي سطوح، ايجاد لك، تحريك و سوزش چشم و پوست شناگران از اثراتPHپايين و رسوب‌گذاري، كاهش كارايي كلر براي گندزدايي، كدر شدن آب استخر (حالت ابري)، تحريك و سوزش چشم و پوست از اثراتPHبالا در آب استخرهاي شناست.

 

ملکی در پایان گفت : استخرها باید به گونه‌ای باشد تا وقتی تفریحات سالمی مانند شنا را جایگزین تفریحات ناسالم می‌کنیم مضرات بیشتر از قلیان و مواد دخانی را نداشته باشد.