امروله گزارش می دهد

همه چیز در مورد تعطیلی درمانگاه های شبانه روزی مهدیه و امام علی(ع) شهر صحنه

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 295241|09:48 - 1395/06/09
نسخه چاپی
همه چیز در مورد تعطیلی درمانگاه های شبانه روزی مهدیه و امام علی(ع) شهر صحنه
پایگاه خبری امروله : شهرستان صحنه به دلیل قرار گرفتن در مسیر کربلای معلی و همچنین ظرفیت بالای گردشگری آن نیاز به مراکز درمانی مجهز و شبانه روزی دارد.

به گزارشامروله، شهرستان صحنه به دلیل قرار گرفتن در مسیر کربلای معلی و همچنین ظرفیت بالای گردشگری آن نیاز به مراکز درمانی مجهز و شبانه روزی دارد.

 

حضور دو درمانگاه شبانه روزی شهرصحنه با نام های امام علی(ع) و مهدیه از ابتدای تاسیس چهره درمانی شهر را به کلی عوض کرده بود ولی مدتی طول نکشید که این این مرکز درمانی با تعطیلی مواجه شدند.

 

 

طرح سلامت مهمترین عامل تعطیلی درمانگاه های تخصصی است

 

 

" حسین دهنوی " در گفتگو با امروله عنوان کرد : درمانگاه تخصصی امام علی (ع) در سال1390به منظور خدمات دهی پزشکی به مردم شهرستان صحنه و جلوگیری از تردد بیماران به مرکز استان جهت درمان ، فعالیت خود را شروع کرد.

 

 

وی ادامه داد : در این درمانگاه مبلغی بالغ بر 7 میلیارد ریال جهت تجهیز وسایل هزینه شده است .

 

مدیر درمانگاه تخصصی امام علی (ع) صحنه اشاره ای به تعطیلی این مرکز داشت و تصریح کرد : با انجام طرح سلامت توسط وزارت بهداشت اکثر درمانگاه های خصوصی با کمبود پزشک عمومی مواجه شدند چرا که این پزشکان فقط موظف هستند در مراکز دولتی فعالیت نمایند.

 

 

 

دهنوی اشاره ای به جذب پزشکان متخصص و مشکلات بکارگیری آنان در درمانگاه داشت و گفت : طرح سلامت با همه نقاط مثبتی که داشته مراکز درمانی خصوصی را از داشتن پزشکان متخصص محروم کرده است .

 

مدیر درمانگاه تخصصی امام علی(ع) شهر صحنه گفت : هم اکنون تمام درمانگاههای بخش خصوصی پزشک ندارند چرا که همه آنان به دلیل وارد شدن به طرح سلامت مجوز فعالیت در بخش های دیگر را ندارند.

 

حسین دهنوی خاطر نشان کرد :متاسفانه وزارت بهداشت طبق قراردادی که با پزشکان متخصص درطرح سلامت دارد به هیچکدام از تعهدات خود عمل نکرده و اکثر پزشکان حدود 10ماه حقوق معوقه دارند که دولت توان پرداخت آن را ندارد و این رقم در مجموع مبلغ بسیار زیادی است که طبق گفتگویی خود من با مسئولین این طرح داشته ام دولت در پرداخت آن عاجز و ناتوان است با وجود اینکه مبلغی که در قرار داد قید شده است بیشتر از 50% آن کسورات خورده ک باعث نارضایتی شدید پزشکان متخصص شده است.

 

وی یاداور شد :  با کلی رایزنی مجوز فعالیت متخصص های درمانگاه صحنه را گرفتم ولی چون از متخصص های مطرح کرمانشاه استفاده کردم با اعتراض برخی پزشکان متخصص صحنه از خدمت رسانی آنها جلوگیری شد.

 

درمانگاه مهدیه و امام علی(ع) شهرستان صحنه به دلیل نداشتن مجوز فعالیت تعطیل شده اند

 

" دکتر هوشنگ بهاری" در گفتگو با عنوان کرد : یکی از مهمترین دلایل تعطیلی درمانگاه امام علی(ع) و مهدیه شهرستان صحنه نداشتن مجوز فعالیت بوده است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه درمانگاه امام علی(ع) در مورخ 10/11/94 درخواست لغو پروانه تاسیس و همچنین انصراف فعالیت خود را اعلام کرده است تصریح کرد : کمیسیون ماده 11 که توسط معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تشکیل می شود طی آن هر مرکز درمانی که مشکل و یا تخلفی داشته باشد بررسی و در مورد تذکر ، تعطیلی ، پلمپ و ... قرار می گیرد.

 

 

 

دکتر بهاری خاطر نشان کرد : طبق کمیسیون ماده 20 مقررات پزشکی در تاریخ 20/12/94 بحث درمانگاه امام علی(ع) مطرح می شود که در نهایت منجر به تعطیلی آن می گردد.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه یادآور شد : یکی از مشکلاتی که درمانگاه امام علی (ع) برای شهرستان ایجاد کرده بود استفاده از پزشکان متخصص بدون اطلاع و تایید این شبکه بود از طرفی هم این حضور پزشکان غیر بومی موجب نارضایتی متخصیین خود بیمارستان و درمانگاه تخصصی شبکه بهداشت شده بود. چون ما خودمان انواع متخصصین را در بیمارستان معاون با تعرفه دولتی داشتیم.

 

وی یادآور شد : طبق قانون هر درمانگاه برای فعالیت باید شرایط معاونت درمان دانشگاه های مربوطه را اجرا کند که یکی از این شرایط معرفی یک نفر به عنوان مسئول فنی می باشد که این درمانگاه فاقد مسئول فنی بود.

 

دکتر هوشنگ بهاری اشاره ای به درمانگاه مهدیه این شهرستان داشت و گفت : این درمانگاه نیز مجوز فعالیت نداشته و ما به این مرکز تذکرات لازم را دادیم . مسئول درمانگاه نیز به قسمت بازرسی استاندری اعتراض نمود ولی دانشگاه علوم پزشکی طبق 17 بند دلایل تعطیلی این درمانگاه را به فرد معترض اعلام نمود.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه در پایان تشریح کرد :  درمانگاه شبانه روزی امام علی(ع) در ابتدای تاسیس دستگاه های درمانی بسیاری از جمله نوار قلب ، سونوگرافی ، وسایل دندان پزشکی و ... خریداری کرده بود که هیچ کدام از آنها و افراد متصدی آنان تاییده این شبکه را نداشت چراکه هر دستگاه و فردی که در یک مرکز درمانی به کار گرفته می شود باید از سلامت و استاندارد بودن آن اطمینان کافی حاصل شود.