مدیریت آموزش و پرورش شهرستان صحنه/

مدارس شهرستان صحنه برای آغاز سال تحصیلی جدید صد درصد آمادگی دارند/ثبت نام مدارس تا بیست و نهم شهریور ماه ادامه دارد

سرویس: شهرستانکد خبر: 295518|21:25 - 1395/06/26
نسخه چاپی
مدارس شهرستان صحنه برای آغاز سال تحصیلی جدید صد درصد آمادگی دارند/ثبت نام مدارس تا بیست و نهم شهریور ماه ادامه دارد
مدیریت آموزش و پرورش شهرستان صحنه گفت : مدارس سطح شهرستان صحنه امسال 9300 نفر دانش آموز و حدود 900 نفرهمکار فرهنگی را پذیرا خواهند بود ؛ که در روز شنبه سوم مهرماه به صورت همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی95 - 96 را آغاز خواهند کرد.

به گزارشامروله، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان صحنه پیش از خطبه های نماز جمعه ی این هفته در جمع نمازگزاران گفت :  امروزه هر کشوری که به علم و آموزش توجه کرده شاهد آن بودیم که در زمینه های مختلف اعم از : فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی و .... موفق تر بوده و این امری غیر قابل انکار است  .

 

" رضا محمدی " درادامه گفت : متاسفانه در جامعه  شاهد بسیاری ازمعضلات اجتماعی از جمله :  شبکه های مجازی  ،  شبکه های ماهواره ای ، اعتیاد ، جرم و جنایت و ... هستیم ، و تنها راه در امان ماندن از این معضلات پناه بردن به خداوند و آشنا کردن فرزندان با نماز خواندن است. بدون شک در خانواده ای که نماز و اعمال عبادی را انجام می دهند، درصد ابتلا شدن به این معضلات  برای اعضای خانواده به مراتب کمتر از سایر خانواده هایی است که به این اعتقادات پایبند نیستند واین امر از لحاظ آمار و ارقام مورد تایید قرار گرفته است.

 

وی در ادامه در خصوص اقدامات صورت گرفته در رابطه با بازگشایی مدارس گفت : مدارس سطح  شهرستان صحنه  امسال 9300 نفر دانش آموز و حدود 900 نفرهمکار فرهنگی را پذیرا خواهند بود ؛ که در روز شنبه سوم مهرماه به صورت همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی95 - 96 را آغاز خواهند کرد. خوشبختانه ثبت نام دانش آموزان از رده ابتدایی  تا پیش دانشگاهی در مدارس شهرستان صورت گرفته که این خود تلاشی مضاعف از سوی فرهنگیان عزیز را طلب می کرد. ثبت نام مدارس تا بیست و نهم شهریور ماه ادامه دارد ؛ همچنین فضای فیزیکی آموزشگاه ها نیز آماده سازی شده و مدارس شهرستان صحنه برای آغاز سال تحصیلی جدید صد درصد آمادگی دارند .

 

.

وی در خصوص چگونگی توزیع کتاب های درسی در سال تحصیلی 95 - 96 گفت : در مقاطع ابتدایی و هنرستان های فنی حرفه ای و کار ودانش تمامی کتاب های دانش آموزان به آنان تحویل داده شده یا در اختیار مدیر مدرسه قرار گرفته است. اما در رابطه با مقاطع اول و دوم و سوم دبیرستان کتابفروشی های سطح شهرستان این کار را انجام می دهند.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان صحنه در پایان با اشاره به این نکته که انجمن اولیاء و مربیان پل ارتباطی بین خانه و مدرسه است گفت : یکی از انتظارات اداره آموزش و پرورش این است که بین اولیاء دانش آموزان با مدیران و معلمان در مدارس تعامل وجود داشته باشد. مدارس طرح های تربیتی را در طول سال به دانش آموزان ارائه می دهند و اولیاء اگر شاهد تغییر در رفتار فرزند خود بودند و یا اگر پیشنهاداتی در راستای بهبود بخشیدن به آن را دارند انتظار داریم آن را به مدیران مدارس منتقل کنند. در غیر این صورت تضاد تربیتی به وجود می آید.