جلسه شورای زکات در شهرستان سنقروکلیایی برگزار شد

سرویس: اخبار استانکد خبر: 295738|10:59 - 1395/07/08
نسخه چاپی
 جلسه شورای زکات در شهرستان سنقروکلیایی برگزار شد
مرصاد نیوز : جسله شورای زکات شهرستان سنقروکلیایی با حضور امام جمعه و اعضای شورای زکات در دفتر نماینده ولی فقیه شهرستان برگزار شد.

به گزارشامروله،  به نقل ازسهیل سنقر، جسله شورای زکات شهرستان سنقروکلیایی با حضور امام جمعه و اعضای شورای زکات در دفتر نماینده ولی فقیه شهرستان برگزار شد.

 

حجت الاسلام مجید صفدری در جلسه شورای زکات سنقرو کلیایی تلاش برای احیاء زکات از سوی ستاد اجرایی و با مشارکت دیگر دستگاهها در راستای رفع مشکلات روستاها و حل گرفتاریهای نیازمندان را مورد تاکید قرار داد.

 

وی گفت: بعد اجتماعی زکات ازمواردی است که آثار آن بایستی کاهش مفاسد اجتماعی را به دنبال داشته باشد.

 

امام جمعه سنقرو کلیایی افزود: کاهش فاصله فقیر و غنی و ایجاد ارتباط معنوی بین اقشار پردرآمد از دیگر آثار زکات است که در این خصوص پردرآمدها بایستی با عزت و احترام به سراغ فقرا بروند و آبروی آنها را حفظ نمایند.

 

حجت الاسلام صفدری تشکیل صندوق زکات با مدیریت کمیته امداد امام(ره) توسط معتمدین در خودروستا با هدف اعتماد سازی و شفاف سازی و هزینه آن در خود روستا موجب ترغیب بیشتر کشاورزان به پرداخت زکات خواهد شد.

 

فرماندار سنقرو کلیایی هم انجام کار جمع آوری زکات توسط خود مردم را مورد تاکید قرارداد وگفت: برجسته نمودن فعالیتهای جمعی با تشویق و ترغیب مردم و با نظارت دستگاه ذیربط ضروریست.

 

یاورمحمدی افزود:بایستی تلاش کنیم تا نگاه دولتی و اداری مردم در بحث جمع آوری زکات که توسط کمیته امداد امام(ره) انجام می گردد کاهش پیدا کند و بعد مردمی و اجتماعی آن تقویت شود.

 

وی استفاده از ظرفیت ارزشمند مبلغین درایام محرم و ماه مبارک رمضان برای تبلیغ و ترویج اهمیت پرداخت زکات را توسط کشاورزان مورد تاکید قرار داد.

 

فرماندار سنقرو کلیایی آموزش و پرورش بخصوص مدارس ابتدایی را از دیگر ظرفیتهای مناسب برای ترویج امر زکات دانست و گفت: دانش آموزان با آگاه شدن از موضوع زکات در میان خانواده تاثیر گذار خواهند بود.

 

شناسایی 150 نفر به عنوان عامل زکات در میان معتمدین روستاها، ارتباط تبلیغی چهره به چهره با دهیاران و شوراها، انجام تبلیغات محیطی، انتخاب زکات دهندگان نمونه در شهرستان و قدردانی از آنها با نصب بنردر سطح شهر از موضوعات مطرح شده توسط رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) سنقرو کلیایی بود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد