هفته آینده برگزار می شود؛

برگزاری آخرین تمرین نظامی مشترک فیلیپین و آمریکا

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 295742|11:06 - 1395/07/08
نسخه چاپی
برگزاری آخرین تمرین نظامی مشترک فیلیپین و آمریکا
رئیس جمهوری فیلیپین روز گذشته با اعلام اینکه هفته آینده آخرین تمرین نظامی مشترک کشورش و آمریکا برگزار خواهد شد، از نارضایتی چین از انجام چنین تمریناتی خبر داد.

به گزارشامروله،  به نقل از رویترز، «رودریگو دوترته»، رئیس جمهوری فیلیپین در سخنان روز گذشته خود، اعلام کرد که تمرین مشترک نظامی این کشور با آمریکا که قرار است هفته آینده برگزار شود، آخرین تمرین نظامی دو کشور خواهد بود.

دوترته با بیان اینکه چین مخالف انجام چنین تمرینات نظامی مشترک میان فیلیپین و آمریکا در منطقه است، گفت: من به آمریکایی ها اعلام می کنم که این آخرین تمرین نظامی خواهد بود.

«جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اما در پاسخ به اظهارات رئیس جمهوری فیلیپین از دریافت چنین ابلاغ رسمی در این خصوص از سوی دولت فیلیپین ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: تمرکز ما امروز بر رابطه و حرکت رو به جلو است.

وی افزود: ما در قبال فیلیپین تعهدات مهم امنیتی داریم... ما به تعهدات خود پایبند بوده و به دنبال پیشبرد روابط خود هستیم.

گفتنی است روابط سیاسی میان دو کشور آمریکا و فیلیپین در پی اظهارات ضد آمریکایی رئیس جمهوری فیلیپین طی ماه های گذشته رو به سردی گذاشته است.

دوترته از مدتی پیش آمریکا را به دخالت در امور کشورش متهم کرده و از این کشور خواسته بود تا در امور فیلیپین مداخله نکند. وی همچنین به تازگی نسبت به اظهارات مداخله جویانه مقام های آمریکایی در خصوص وضعیت حقوق بشر در فیلیپین واکنش نشان داده و گفته بود که ملت فیلیپین برادر کوچک آمریکا نیستند که نیازمند نصیحت واشنگتن در مورد این مساله باشند.  

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد