معاون وزیر خارجه روسیه:

روابط کنونی مسکو- پکن در بهترین سطح است

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 295746|11:09 - 1395/07/08
نسخه چاپی
روابط کنونی مسکو- پکن در بهترین سطح است
معاون وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد که مکانیسم های منحصر بفرد همکاری و روابط مبتنی بر اعتماد میان رهبران روسیه و چین، روابط دو کشور را به بالاترین سطح خود در طول تاریخ دو کشور رسانده است.

به گزارشامروله، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ایگور مورگولوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که مکانیسم های منحصربفرد همکاری و روابط مبتنی بر اعتماد میان رهبران روسیه و چین، روابط دو کشور را به بالاترین سطح خود در طول تاریخ دو کشور رسانده است.

مورگولوف همچنین ابراز امیدواری کرد که روابط دوجانبه مسکو- پکن در ابعاد مختلف گسترش یابد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در شصت و هفتمین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین اظهار داشت: «روسیه صادقانه از دستاوردها و موفقیتهای چین که شریک استراتژیک دوجانبه و بین المللی ماست، خوشحال است. ما صادقانه قدردان روابط خود با جمهوری خلق چین هستیم و این روابط را بهترین روابط در طول تاریخ [روابط دو کشور] می دانیم».

مورگولوف در ادامه افزود که «عامل تعیین کننده در موفقیت این روابط پایه گذاری تماسهای منظم و مبتنی بر اعتماد میان رهبران دو کشور و شکل گیری مکانیسمهای همکاری است که در روابط کشورهای ما با سایر کشورها وجود ندارد».

گفتنی است که در ماه مه گذشته نیز «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه وضعیت همکاری میان مسکو و پکن را بهترین نمونه از روابط بین کشورها توصیف کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد