جهان

استقرار گسترده نیروها در ۳ محور برای شروع عملیات آزاد سازی موصل

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 295948|14:45 - 1395/07/22
نسخه چاپی
استقرار گسترده نیروها در ۳ محور برای شروع عملیات آزاد سازی موصل
منابع عراقی از استقرار گسترده نیروها در سه محور برای آزاد سازی موصل از لوث تکفیری ها و وحشت و هراس داعش خبر دادند.

به گزارشامروله،  به نقل از النهرین، محمد ابراهیم البیاتی رئیس کمیته امنیتی شورای استان نینوا اعلام کرد: نیروهای زیادی به دروازه های موصل طی روزهای گذشته وارد شده است و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: این نیروها در سه محور الخازر در شمال شرق موصل، محور سد در شمال شهر و محور جنوبی در نزدیکی پایگاه القیاره مستقر می شوند.

البیاتی تاکید کرد: نهاد مبارزه با تروریسم در محور الخازر و نیروهای لشگر ۱۶ در سد موصل و پلیس در پایگاه القیاره مستقر شده اند. ساعت صفر عملیات آزاد سازی موصل در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

در همین حال جان دوریان سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد داعش گفت: طی روزهای گذشته آموزش نیروهای ارتش عراق در وادی نهر الفرات به پایان رسیده است و ۲۳۰ کیلومتر از منطقه واقع میان بغداد و حدیثه برای شروع عملیات موصل آزاد و پاکسازی شده است.

وی افزود: نبرد موصل در مقایسه با نبردهای قبلی در الرمادی و فلوجه بزرگترین جنگ محسوب می شود  و عراقی ها آماده هستند.

عبدالغنی الاسدی فرمانده نهاد مبارزه با تروریسم عراق نیز گفت: عملیات در آستانه شروع شدن است. نیروهای امنیتی در آمادگی کامل به سر می برند. فرماندهان و نیروهای شرکت کننده مشخص شده اند. نیروهای مبارزه با تروریسم در آمادگی کامل به سر می برند و برای همه نوع جنگ آموزش لازم را دیده اند.

از سوی دیگر فرماندهی عملیات مشترک عراق از ایجاد مرکز رسانه ای ویژه پوشش عملیات آزاد سازی موصل خبر داد و اعلام کرد که رسانه های که مجوز لازم را به دست نیاورند اجازه پوشش نخواهند داشت.

در مقابل رسانه های عراقی از اعمال مقررات منع آمد و شد از سوی داعش در موصل خبر دادند و بیان کردند: این مقررات از ساعت هشت شب تا پنج بامداد اعمال خواهد شد.

منابع عراقی از داخل شهر موصل گزارش دادند: تروریستهای داعش پرچم های این گروه را از بالای ساختمانهای خود به پایین کشیده اند و رنگ خودروهای خود را تغییر داده اند تا از سوی نیروی هوایی عراق و ائتلاف بین المللی هدف قرار نگیرند و منازل مخفی را برای استقرار تروریستهای خود انتخاب کرده اند.

منابع وابسته به وزارت دفاع عراق از برگزاری نشست ویژه این عملیات در مقر فرماندهی عملیات آزادسازی نینوا خبر دادند.

همزمان منابع عراقی اعلام کردند: نیروهای امنیتی موفق به پاکسازی جاده بیجی-حدثه به طور کامل در غرب الانبار از لوث داعش از بمب ها و ادوات مرگبار داعش شده اند.

این منابع بیان کردند: تروریستهای داعش بدون هیچ مقاومتی به سوی مناطق نامعلوم گریختند. با پاکسازی این جاده از داعش، راههای امداد رسانی برای تکفیری ها از مناطق صحرایی قطع شد. نیروهای عراقی اقدام به دایر کردن مراکز ایست و بازرسی و مراقبت در طول جاده مذکور کرده اند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد