طی گفتگوی تفصیلی

سد قشلاق بالغ 35 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد/ساخت مدرسه برای دانش آموزانی که در کانکس مشغول به تحصیل هستند/700 میلیون تومان برای مجتمع چغا گلان اعتبار در نظر گرفته شده است

کد خبر: 296063|12:07 - 1395/07/28
نسخه چاپی
	سد قشلاق بالغ 35 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد/ساخت مدرسه برای دانش آموزانی که در کانکس مشغول به تحصیل هستند/700 میلیون تومان برای مجتمع چغا گلان اعتبار در نظر گرفته شده است
پایگاه خبری امروله :بخشدار مرکزی صحنه ضمن تبریک به مناسبت روز ملی روستا گفت : یکی دیگر از پروژه های کلان ما در بحث عمرانی که در امسال و دراواخر تیر ماه کلید خورد اجرای فاز دوم پل گروس بود که با اعتباری قریب به 200 میلیون تومان شروع به فعالیت کرده که نسبت به سال گذشته به صورت فنی تر این پروژه انجام می پذیرد.

به گزارشامروله، " حسن امامی " در گفتگو باامروله،  ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز روستا و تقدیر از عوامل بخشداری مرکزی صحنه عنوان کرد : از ابتدای سال 90 کل اعتبار جذب شده در بحث عمرانی 200 میلیون تومان بوده که این رقم در سال 92 به 127 میلیون تومان ، سال 93 به 311 میلیون بوده و در اردیبهشت همین سال که من بعنوان بخشدار در شهرستان صحنه افتخار خدمتگذاری به مردم شریف این شهرستان را داشته ام در سال 1394کل اعتباری که در بحث عمرانی در بخش مرکزی هزینه شده 630 میلیون تومان بوده است.

 

 

وی ادامه داد :  در شش ماهه اخیر از سال 95 در بحث عمرانی تا به امروز 850 میلیون تومان پروژه به استان ارائه کردیم که بالغ بر 70الی 80 درصد از این پروژه ها یا به بهره برداری رسیده اند یا در شرف بهره برداری هستند.

 

 

امامی اشاره ای به پروژه های مهمی که در دهیاری ها صورت گرفته پرداخت و گفت : آسفالت کاری 5 روستا از جمله (چغاجانعلی ، درکه ، سیاه چغا ، ارگنه سفلی ، علی گرزان علیا) که با سهمیه ی 100 قیری که در سال 1394 داشته انجام گرفت که در این رابطه پیگیریهای ویژه ای صورت گرفته و جزء معدود بخش هایی بودیم که در استان کرمانشاه توانستیم در سال 1394 اعتبار قیر را دریافت کنیم.

 

 

فاز اول پروژه پل گروس 170 میلیون هزینه شده است

 

 

بخشدار مرکزی صحنه یادآور شد : کف اعتباری که در این روستاها هزینه شده است بالغ بر 75 میلیون تومان بوده است که در روستای علی گرزان علیا بالغ بر 92 میلیون تومان که بالاترین اعتبار بود برای بحث آسفالت کاری هزینه شد.

 

حسن امامی اشاره ای به پروژه پل گروس داشت و تصریح کرد : یکی دیگر از پروژه های کلان ما در بحث عمرانی که در امسال و دراواخر تیر ماه کلید خورد اجرای فاز دوم پل گروس بود که با اعتباری قریب به 200 میلیون تومان شروع به فعالیت کرده که نسبت به سال گذشته به صورت فنی تر این پروژه انجام می پذیرد. این پروژه در سال گذشته بالغ بر 170 میلیون تومان هزینه برداشته است .

 

 

وی گفت : ما با این پروژه نزدیک به 7 الی 8 کیلو متر از مسیری که مردم روزانه برای تردد طی می کردند کوتاه کرد و توانست آسایش نسبی را برای مردم روستا های اطراف به ارمغان بیاورد.

 

 

 

700 میلیون تومان برای مجتمع چغا گلان اعتبار در نظر گرفته شده است

 

 

 

بخشدار صحنه به بیان فعالیت های این بخشدار در حوزه دستگاه های اجرایی پرداخت و گفت : در حوزه آب و فاضلاب روستایی سال گذشته 990 میلیون تومان از اعتبارات مقام معظم رهبری با پیگیری هایی که داشتیم از این رقم بیش از 50درصد اعتبار تخصیص یافته و در امسال هم با رایزنی هایی که با فرماندار صحنه داشتم وبا مساعدت ایشان تمام اعتبارات حوزه آب و فاضلاب 409 میلیون تومان بود و در سرفصل الزامات قرار داشت برای مجتمع دهلق و خدابنده لو در نظر گرفته ایم.

 

 

وی یادآور شد : سال گذشته مبلغ 700 میلیون تومان برای مجتمع چغا گلان اعتبار در نظر گرفتیم و مسیری بالغ بر 23 کیلو متر را لوله گذاری کردیم و قصد داریم خط قدیمی را امسال از مسیر خارج کنیم . ویک مخزن 800 متر مکعبی در روستای چغا گلان احداث کردیم .

 

 

امامی خاطر نشان کرد : امسال متاسفانه به دلیل گل پاشی که در مجتمع صورت گرفت چند روستا با مشکل آب شرب الوده مواجه شدند که طی جلسه ای که هفته گذشته با مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی و رئیس برنامه بودجه و فرماندار داشتیم که به صورت پست ماژول 85 میلیون اعتبار  برای رفع این مشکل اختصاص پیدا کرد و با این اعتبار یک الکترو پمپ و مقداری از ادوات و لوله های مورد نیاز این طرح خریداری شد وآن را به شبکه متصل کردیم .

 

 

 

بخش مرکزی صحنه در حوزه آبفار جایگاه بسیار مطلوبی در استان دارد

 

 

بخشدار مرکزی صحنه گفت : در روستای چشمه قادر از توابع دهستان گاماسیاب با 15 الی 16 خانوار که در سال گذشته 350 میلیون تومان از اعتبارات استانی را برای بخش آب و فاضلاب این روستا در نظر گرفتیم که عمده ی این پروژه انجام گرفته است. همچنین این پروژه به مبلغ 100 میلیون تومان اعتبار برای اتصال به شبکه نیاز داشت که امسال مبلغ 150 میلیون تومان برای به بهره برداری رساندن این پروژه در نظر گرفتیم.

 

 

وی ادامه داد : در این حوزه چند مجتمع یگر در سطح شهرستان وجود دارد که تقویت الکتروپمپ های آن ها را در دست اقدام داریم . و در مجتمع درویشان برای امسال مبلغ 250 میلیون تومان اعتبار در در نظر داریم.

 

 

امامی گفت : به صورت جامع با توجه به عملکرد شهرستان صحنه در بحث آب و فاضلاب روستایی میتوان گفت که این شهرستان از میانگین در نظر گرفته شد پای خود را فراتر گذاشته و بیشتر از میانگین استانی فعالیت انجام داده است.

 

 

ساخت مدرسه برای دانش آموزانی که در کانکس مشغول به تحصیل هستند

 

 

این مسوول خاطر نشان کرد : ان شاالله بعد از ایام دهه اول محرم به همراه مدیر آموزش و پرورش شهرستان صحنه سرکشی خواهیم داشت از مدارس روستایی که در دورترین مناطق روستایی قرار دارند و جزء روستا های محروم به شمار می روند مانند روستاهای بکتر ، کلید دره ، حمام دره ، لرخانی و... که متاسفانه در کانکس دانش آموزان در حال تحصیل هستند.

 

 

 

وی تشریح کرد : در روستاهای بخش مرکزی 11 روستا وجود دارد که دانش آموزان آن ها در کانکس درس می خوانند. با توجه به پیگیری هایی که در این زمینه با خیرین استان صورت گرفته قرار است در سه روستا در سال 1395 و طی 5 ماه باقی مانده از امسال از محل کمک های خیرین مدارسی احداث شود. روستای شریف آباد یکی از روستاهایی است که مقرر شده مدرسه در آن احداث شود و دوروستای دیگر در حال بررسی است .

 

 

 

سد قشلاق بالغ 35 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

 

 

حسن امامی گفت : در رابطه با سد قشلاق بالغ 35 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد برای تکمیل سد و شبکه تحت پوشش آن که با پیگیری های که از دفتر آقای امیریان صورت گرفته قرار براین شد که از محل ماده 180طبق قولی که ما از آقای نوبخت در سفر اخیر رئیس جمهور به کرمانشاه گرفتیم تامین شود.

 

 

 

وی بیان کرد : آخرین روستای بدون برق شهرستان روستای گرگه بیشه است که پروژه برق رسانی به این روستا را داریم تا به حمدالله در این حوزه دیگر روستایی با مشکل برق در شهرستان صحنه مواجه نباشد.

 

 

امامی خاطر نشان کرد : یکی دیگر از موضوع هایی که از لحاظ فرهنگی جا دارد که به آن بپردازیم موضوع کتابخانه های مدارس روستایی است. طبق رایزنی که با مدیرکل کتابخانه های عمومی و مدیر کل آموزش و پرورش داشتیم قرار بر این شد که در فاز اول 20 روستا را به عنوان پایلوت انتخاب کنیم و هر کدام از این روستا ها یک قفسه کتابخانه در مدارس آن در نظر بگیریم.

 

 

بخشدار مرکزی صحنه در پایان گفت :  همین طور با آقای قلم چی صحبت کردیم قرار برای شد تعدادی کتاب کمک آموزشی هم در این کتابخانه ها قرار داده شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد