عضو هیات علمی مرکز تخصصی مهدویت:

عدم توجه به مفاهیم قرآن از مهمترین مشکلات جامعه امروز است

سرویس: اخبار استانکد خبر: 296104|11:30 - 1395/08/01
نسخه چاپی
	عدم توجه به مفاهیم قرآن از مهمترین مشکلات جامعه امروز است
مرصادنیوز: عضو هیئات علمی مرکز تخصصی مهدویت قم، یکی از مهمترین مشکلات جامعه امروز را عدم توجه به مفاهیم قرآن دانست.

به گزارشامروله، حجت الاسلام  محمد مهدی حائری پور در دومین نشست از دهمین دوره همایش کشوری۳۱۳ یار موعود در کرمانشاه، ریشه بسیاری از مشکلات امروز جامعه را در عدم توجه به مفاهیم قرآن کریم دانست و اظهار داشت: موضوع امامت و مصادیق آن برخلاف نظر بعضی ها در قرآن بسیار زیبا مطرح شده است.

 

وی با تاکید بر بیان موضوع امامت و مهدویت در کتاب آسمانی قرآن به آیه ۷۱ سوره اسراء در این خصوص اشاره و تصریح کرد: در این آیه آمده است که افراد در قیامت با امام خود حاضر شده و هویت افراد به هویت امامشان وابسته است.

 

عضوهیئت علمی مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به تفسیر آیه "اهدانا الصراط المستقیم" طبق فرمایش امام صادق(علیه السلام)، افزود: منظوراز کلمه صراط در این آیه دو بخشی است که در معنای اول همان پُل معروف است که از روی جهنم می گذرد و در معنی دوم صراط در دنیا امام است که هرکسی می تواند امام حق را برگزیند.

 

حجت الاسلام حائری پور اضافه کرد: محور سخن امام صادق(علیه السلام) امام شناسی است، چرا که فردی امام خود را در عصر غیبت بشناسد از طریق ترویج عفت و عدالت در راه امام زمان خود گام برمی دارد.

 

به گفته این استاد حوزه علمیه قم معرفت به امام زمان از مهمترین وظایف امروز است چرا که امام شناسی مقدمات ظهور را فراهم خواهد ساخت. و کسی که امام شناس شود در زمان غیبت هم رهرو امام زمان خواهد بود.

 

وی افزود: اندیشه های امام راحل در انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز حکومت جهانی امام عصر(عج) بود چرا که در زمان خود به مبارزه با طاغوت پرداخت و امروزه دیگر ملت ها از انقلاب ما الگوبرداری می کنند.

 

وی اضافه کرد: بیش از ۳۰۰ آیه از قرآن کریم درباره شخصیت، بحث غیبت، موضوع حکومت و یاران و ویژگی های  امام عصر(عج) آمده و در آیات قرآن خداوند وعده داده افراد با ایمان را که عمل صالح انجام می دهند در زمین خلیفه قرار می دهد.

 

وی با اشاره به آیات متعدد قران در این خصوص، حکومت، دین جهانی و امنیت فراگیر را سه فراز مهم از وعده خداوند در آیه ۵۵ سوره نور عنوان و خاطر نشان ساخت: بنا به وعده الهی اسلام همه کره زمین را فرا خواهد گرفت و ندای اسلام در اقصی نقاط جهان طنین انداز خواهد شد واین وعده را همه اهل سنت نیز قبول دارند.

 

عضوهیئت علمی کانون تخصصی مهدویت افزود: وعده خداوند حق است و به طور حتم همانطور که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بشارت دادند که دوازدهمین امام شیعیان هم نام و از نسل من است و بعد از ظلمی فراگیر جهان را از عدالت لبریز خواهد کرد، وعده الهی محقق خواهد شد.

 

حجت الاسلام حائری پور هدف خداوند از خلقت موجودات را طبق ایات قرآن کریم پرستش خداوند عنوان کرد و افزود: قرآن و عترت دو چیز گرانبها هستند که رسول خدا(صلوات الله علیه) آن را در میان امت خود به یادگار گذاشته که تا روز قیامت از هم جدا نخواهند شد.

 

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه زمین هیچگاه خالی از اهل بیت پیامبر(صلوات الله علیه) نخواهد بود، گفت: طبق سخن امام سجاد(علیه السلام) زمین توسط هشتمین فرزند من(امام زمان) پُر از عدل و داد خواهد شد و در حدیثی دیگر رسول اکرم(صلوات الله علیه) می فرمایند که اگر یک روز از دنیا باقی بماند خداوند آن را آنچنان طولانی می کند که امام زمان(عج) بیاید.

 

وی یادآور شد: همه معصومین(علیهم السلام) درباره امام عصر(عج) و طولانی بودن غیبت ایشان برای جلوگیری از سردرگمی مردم سخن گفته اند و در زمان غیبت امام عصر(عج) رعایت تقوا و پاکی مهمترین اصل است.

 

وی تصریح کرد: امروز چشم امید همه مسلمانان به امام زمان است و بشارت قرآن نیز جهانی شدن دین اسلام به واسطه طهور منجی عالم بشریت است.

 

وی در خاتمه با قدردانی از کانون تخصصی فرهنگی و هنری مهدی منتطر  (عج) در برگزاری همایش ارزشمند ۳۱۳ یارموعود در کرمانشاه، از این حرکت به عنوان یک رخداد ارزشمند فرهنگی در سطح کشور یاد کرد.

 

پخش کلیپ جهان بی تو و مدافعین حرم  و مداحی از برنامه های این مراسم بود.

 

لازم به ذکر است، سه برنامه دیگر همایش در سه جمعه آتی در تالار انتظار کرمانشاه برگزار خواهد شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد