ادامه آتش سوزی های سریالی در گیلانغرب/ بیش از 5 هکتار از مراتع و جنگلها دچار حریق شد+تصاویر

سرویس: اخبار استانکد خبر: 296118|14:56 - 1395/08/02
نسخه چاپی
ادامه آتش سوزی های سریالی در گیلانغرب/ بیش از 5 هکتار از مراتع و جنگلها دچار حریق شد+تصاویر
پایگاه خبری امروله : شب گذشته در ادامه آتش سوزیهای سریالی در گیلانغرب بیش از 5 هکتار از جنگل ها و مراتع غنی دهستان چله و میاندار در آتش سوخت.

به گزارشامروله، به نقل ازمطلع الفجر، شب گذشته در ادامه آتش سوزیهای سریالی گیلانغرب، این بار بیش از 5 هکتار از جنگل ها و مراتع غنی دهستان چله و میاندار دچار حریق شد.

 

این آتش سوزی حوالی ساعت  8 شب گذشته آغاز شد و منطقه بزرگی از جنگل ها و مراتع غنی منطقه را به کام خود کشید.

 

در 30 مهر ماه سال جاری نیز یک مورد آتش سوزی در نزدیکی سایت منطقه حفاظت شده قلاجه در بین حوزه گیلانغرب و اسلام آبادغرب گزارش شد که نیروهای منابع طبیعی بخش گواور و محیط زیست اسلام آبادغرب و همچنین انجمن سبز زاگرس توانستند در محل حاضر شده و آتش را مهار کردند.

 

همانطور که گفته شد روز گذشته  نیز دو مورد آتش سوزی یکی در ناودار گیلانغرب که ساعت 20 آغاز و تا ساعت 21 ادامه داشت و یک مورد دیگر هم در دهستان چله رخ داد که این حریق نیز با حضور اداره منابع طبیعی گیلانغرب و نیروهای مردمی مهار شد.

 

با گذشت یک ماه از فصل پاییز و سرد شدن هوا متاسفانه هنوز هم آتش سوزی ها ادامه دارد، گمانه زنی های عمومی مردم بر این است  که اکثر موارد به صورت عمدی رخ داده اند و نیاز به پیگیری و رسیدگی جدی از سوی مراجع متولی  احساس می شود.

 

اگرچه تعداد آتش سوزیهای گیلانغرب در سال جاری از 20 فقره حریق بزرگ گذشته است،  اما تنها طی دو مرحله آتش سوزی، نزدیک به 600 هکتار از جنگل ها و مراتع غنی  منطقه گلین و سرکش از توابع شهرستان گیلانغرب در اواخر تیر و اوایل مرداد امسال در آتش سوخت.

 

شهرستان گیلانغرب 175 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که 75 هزار هکتار آن جنگل و بقیه مرتع و نیزار است.