سرلشگر باقری در سالگرد شهید تهرانی‌ مقدم:

تهدید جمهوری اسلامی شوخی است/ترامپ حرفهای بزرگ‌تر از دهانش می‌زد

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 296431|12:36 - 1395/08/20
نسخه چاپی
تهدید جمهوری اسلامی شوخی است/ترامپ حرفهای بزرگ‌تر از دهانش می‌زد
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تهدید جمهوری اسلامی درتنگه هرمز و خلیج فارس تنها به شوخی می‌ماند؛ آن فرد هم که اخیرا به صحنه قدرت آمده حرف‌های بزرگ‌تر از دهنش می‌زد.

به گزارشامروله،  سرلشگر محمدحسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز و در پنجمین سالگرد شهادت شهید حسن تهرانی مقدم رئیس سابق سازمان جهاد خودکفایی و تحقیقات صنعتی سپاه که در ستاد نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: خدا را شکر می کنیم که صنعت موشکی ما به جایی رسیده که دشمنان نمی‌توانند امروز تصمیم به تجاوز بگیرند؛ هر چند در رأس آن نخست وزیر دیوانه یک رژیم جعلی باشد که می‌گوید چند بار قصد حمله داشته ایم اما منصرف شده ایم؛ جنگی که با جمهوری اسلامی آغاز شود پایان آن مشخص نیست.

وی با طرح این سوال که جنگ ۳۳ روزه چگونه بود، گفت: مگر حزب الله یک گروه چریکی بیشتر بود؟  اسرائیل چه کاری می توانست انجام دهد که انجام نداد؟ ۳۳ روز در برابر یک گروه چریکی چه می توانست بکند که نکرد؟ حزب الله در این جنگ یک فرمانده گروهان از دست داد و نه حتی یک فرمانده گردان.

سرلشگر باقری تصریح کرد: حزب الله تا آخرین روز موشک زد و در نهایت گفتند اسرائیل شکست خورده و نباید وارد جنگ می‌شد. این نتیجه جنگ با یکی از همکاران جمهوری اسلامی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: موشکی درست کرده اند که دشمن با تمام توان کار می کند اما کاری از پیش نمی برد.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات آمریکا اضافه کرد: آن فردی که اخیرا به صحنه قدرت آمده حرف های بزرگ‌تر از دهنش می‌زد؛ البته در زمان تبلیغات شکر زیاد می‌خورند و گفته بود اگر من بودم در مقابل دستگیری ملوانان در خلیج فارس فلان کار را می‌کردم. از فرماندهان خود بپرس که نیروهایش در زمان دستگیری روی شناورها چکار کردند.

سرلشگر باقری افزود: تهدید جمهوری اسلامی در تنگه هرمز و خلیج فارس تنها به شوخی می‌ماند همانند این قدرت نیز امروز در پدافند و نیروی قدس سپاه در صحنه نهضتی وجود دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با طرح این سوال که آیا محور مقاومت ضعیف‌تر شده یا قوی‌تر، بیان داشت: شاهد حضور معنوی ما در منطقه هستید بدون اینکه لشگری ببریم. حرف اول را در سوریه و عراق کسانی می‌زنند که همرزم‌های شهید تهرانی مقدم هستند.

سرلشگر باقری تاکید کرد: ترسی از اینده نداریم و مسیر آینده کاملا شفاف است.

وی با بیان اینکه در ۵ سال گذشته کارهای زیادی انجام شده است، به اقدامات صورت گرفته در شمال غرب کشور اشاره کرد و افزود: دو حزب ورشکسته در این مناطق اقداماتی انجام دادند که کشته دادند و فرار کردند و حالا اعلام می کنند به صحنه سیاسی باز می‌گردیم. یک شب نخوابیم دشمن بیدار است؛ مواظبیم.

سردار باقری با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی بدون هیچ چشم‌داشتی به یک وجب از خاک همسایگان و منطقه، منافع خود و جهان اسلام را دنبال خواهد کرد، گفت: با رعایت تمامی مبانی به تمام مظلومین در برابر زورگویان و مستکبران کمک می‎کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: نیروهای مسلح در اداره کشور مسئولیت ندارند، اما امیدواریم و دعوت می کنیم و می خواهیم راه نورانی را در پیش بگیرید و بهتر از گذشته در این مسیر بروید.

سرلشگر باقری افزود: اگر رهبری به اقتصاد مقاومتی نظر دارند این مهم است. آنچه خود داریم را نباید از بیگانه تمنا کنیم.

تولید دان مرغ و سویا از ساخت موشک سخت‌تر است؟!/ خدا به مسئولان آگاهی بدهد

وی با طرح این سوال که آیا ساختن دان مرغ و سویا سخت تر از موشک زمین به زمین است، خاطرنشان کرد: امیدواریم که این آگاهی را خداوند به مسئولین بدهد و بیش از گذشته در این مسیر گام بردارند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به اقدامات شهید تهرانی مقدم گفت: شهیدان بزرگواری که در مسیر قدرت بازدارنده و تعیین کننده موشکی شب و روز نشناخته و بسیاری از راههای ناپیموده را پیمودند و جان به جان آفرین تسلیم کردند.

سرلشگر باقری تصریح کرد: در رأس آنها شهید بزرگوار، دانشمند بی ادعا و پارسا شهید حسن تهرانی مقدم است که این مسیر را در اکثر روزها با زبان روزه طی کرد و اجر خود را گرفت.

وی افزود: این شهید شاخص این شهداست؛ بنده از سال ۶۰ با عملیات طریق القدس ایشان را شناختم. جوان پرشور و مخلصی بود که بدون داشتن پیشینه نظامی تلاش خود را شروع کرد و از دیده‌بانی به جاهای دیگر رسید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شهید تهرانی مقدم تاثیر اساسی در پیروزی طریق القدس ایفا کرد. وی بلافاصله به سمت ساماندهی توپ هایی رفت که در عملیات فتح المبین به غنیمت گرفته شده بود و نزدیک به ۱۷۰ قبضه توپ را در فاصله بین فتح المبین و بیت المقدس که ۴۰ روز بود به شکل تاکتیکی وارد عمل کرد.

سرلشگر باقری افزود: در عملیات رمضان از ایشان خواسته شد بر فراز شهر بصره گلوله منور شلیک و اعلامیه پخش کند در صورتی که ما گلوله مخصوص را نداشتیم و به سرعت طراحی کردیم؛ بعدها تاریخ نشان داد که چه کارهای بزرگی انجام خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه شهید تهرانی مقدم همواره در قلب و جان ما زنده است، گفت: او در ادامه به مسیر تشکیل و پایه گذاری موشک زمین به زمین سپاه رفت و کشور ما وقتی با تهدید مواجه شد توپخانه ارتش حداکثر ۴۰ کیلومتر برد داشت در حالی که دشمن موشک اسکاد هزار کیلومتری را به شکل انبوهی در اختیار داشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: از ثمره اخلاص و کوشش شهید مقدم این بود که گره های دانشی که در مسیر دانش موشکی بود حل شد و به جلو رفت. قبل از شروع یک تست موشکی، دعای توسل و زیارت عاشورا می خواندند و بعد از آن سجده شکر، و این از عمق اعتقاد بود.

موشک های تولید شده در حلب سوریه در جنگ ۳۳ روزه علیه اسرائیل استفاده می شدند

سرلشگر باقری تصریح کرد: حرکت با اخلاص و تلاش جهادی بن بستی در برابر او نگذاشته بود. زمانی که ما از کشورها موشک برای جنگیدن می خواستیم سوری ها می گفتند که انبارهای ما نگهبان روسی دارد و ما نمی توانیم بدهیم و لیبی هم که به ما موشک داد می گفت کجا را بزن و کجا را نزن! یا ۵ عدد زدی دیگر نزن. اما سوریه به جایی رسید که جمهوری اسلامی در حلب برای سوریه موشک تولید کرد و موشک های تولید شده، در جنگ ۳۳ روزه علیه اسرائیل بکار رفت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  افزود: شهید تهرانی مقدم می گفت باید کاری کنیم که این سید بزرگوار دستش پُر باشد و با اقتدار حکومت کند و این دست پر، موشکی است.

سرلشگر باقری گفت: این شهید می گفت چگونه است که صهیونیست بی سر و پا چنگ و دندان نشان بدهد و ما موشک نداشته باشیم که از خود دفاع کنیم و تلاش کرد تا از اسکاد به شهاب ۳ رسید.

وی ادامه داد: مسئله سوخت جامد موشک از جمله موضوعات پیچیده ای است که در دست هر مجموعه ای نیست و کار بسیار سختی است. او در سال آخر عمر بابرکت خود با تلاشش به حل مشکلات سوخت جامد موشک پرداخت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  با اشاره به اینکه ما امروز حتی از روزی که شهید مقدم قرار داشت بسیار جلوتر هستیم و این به برکت خون این شهیدان است، اظهار داشت: شهید مقدم به نصرت الهی اطمینان داشت.

سرلشگر باقری با اشاره به خصلت های زیبای شهید تهرانی مقدم خاطرنشان کرد: خُلق حسن با همکاران یکی از این خصلت ها بود و همکاران دوستانه با او کار می کردند. یک حاج حسن می گفتند و هزار حاج حسن از دهنشان می ریخت.

دشمنان نمی توانند بر سرعت، دقت و فراگیری موشک های ما غلبه کنند

وی افزود: ایشان نیروهایی تربیت کرد که همه منتظر شهادت و جانفشانی هستند. راه شهید تهرانی مقدم ادامه دارد. با تمام توان، قدرت و بدون ضعف و کاستی این راه را ادامه می دهیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پشت سر ولایت بدون تفسیر و تاویل باید عمل کنیم و این را از او یاد گرفته ایم و باید به دیگران هم یاد بدهیم.

سرلشگر باقری در ادامه تصریح کرد: اقتدار موشکی امروز قابل قیاس با دفاع مقدس و حتی با سال گذشته نیست. این آنقدر مهم است که جهان میلیون ها دلار خرج تجهیزات پدافندی می کند اما نمی تواند بر سرعت، دقت و فراگیری موشک های ما غلبه کند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد