رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه:

ولایتمداری شرط دوام حکومت اسلامی است /وعده های دروغین مردم را نسبت به دولت و نظام بد بین می کند / اقتصاد مقاومتی یعنی تبدیل اندیشه به ثروت

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 296685|18:41 - 1395/09/10
نسخه چاپی
ولایتمداری شرط دوام حکومت اسلامی است /وعده های دروغین مردم را نسبت به دولت و نظام بد بین می کند / اقتصاد مقاومتی یعنی تبدیل اندیشه به ثروت
پایگاه خبری امروله : حاج حسن سلیمانی نماینده منتخب مردم صحنه ، هرسین و کنگاور در همایش زندگی به سبک اسلامی گفت : ما اگر بخواهیم در عرصه ی سیاسی سبک اسلامی را داشته باشیم باید از هر آنچه که به امر ولایتمداری ما گزندی وارد می کند دوری کنیم .

به گزارشامروله، به همت هیئت مذهبی ، فرهنگی حضرت فاطمه الزهراء (س) و دانشگاه پیام نور شهرستان صحنه همایش سبک زندگی اسلامی با حضور رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه ،امام جمعه شهرستان صحنه ،  ریاست دانشگاه پیام نور استان ،جمعی از مسئولین ادارات صحنه و جمع کثیری از آحاد مردم در مجتمع امام حسن مجتبی (ع) (چهار باغ ) برگزار شد.

 

در این همایش حاج حسن سلیمانی با اشاره به این که باید از هر آنچه که به امر ولایتمداری ما گزندی وارد می کند دوری کنیم گفت : ما باید در زندگی اسلامی ، وحدت امت اسلامی داشته باشیم ، وحدت کلمه داشته باشیم ، وحدت رفتاری داشته باشیم ، وحدت کرداری داشته باشیم و درعرصه سیاسی نیز باید این گونه باشیم  و  بنا به تکلیف باید عمل کنیم و این را باید بپذیریم که در هر پست و مقامی که باشیم  یک خدمتگزار به مردم هستیم ، یکی از شروط خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی ولایت پذیری است و ما وظیفه داریم به این اصل پایبند باشیم و اگر در هر عرصه ای از ولی فقیه  پیروی نکنیم ما خائن به نظام و مردم هستیم ، ما اگر ادعامی کنیم مطیع مطلق هستیم  باید در رفتار و کردار و گفتارمان جز آن چه که اراده ی مقام معظم رهبری است نمایانگر نشود. واین شرط دوام حکومت اسلامی است .

 

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در ادامه در رابطه با مشکلات مردم و در زمینه ی طرح مسکن مهر خاطر نشان کرد :وی در جلسه پرسش و پاسخ مردم در رابطه با طرح مسکن مهر گفت : دوبحث در این زمینه وجود دارد 1- این که می گویند دوران مشارکت طولانی شده 2- اقساط کم شود ؛ از نظر مقررات قانونی تسهیلات بانکی دارای نرخ ثابت است . در قانون برنامه و بودجه آورده شده که اگر جایی قرار است دولت تعهدی را بپذیرد باید به اندازه بودجه ای باشد که در همان سال برای آن پیش بینی کرده اند و بیشتر از آن دولت اختیار مالی ندارد . اگر دولت قولی به مردم داد و در آن سال اعتبار لازم را نداشته باشد آن حرف اقدام به ایجاد هزینه ی خلاف قانون است . متاسفانه ما از این هزینه های خلاف قانون در ادوار مختلف توسط دولت ها داشته ایم . به همین دلیل است که مقام معظم رهبری به مقام های مسئول می فرمایند : ((حرفی بزنید که امکان تحقق داشته باشد .)) ، این گونه قول ها و طرح ها در افکار عمومی سیاه نمایی به وجود می آورد و مردم را نسبت به دولت و نظام بد بین می کند .  در هرصورت دولت قبل این قول را به مردم داده است و ما نیز سعی می کنیم این طرح به ثمر برسد و طی رایزنی هایی که در رابطه با مسکن مهر صورت گرفته امید واریم هر چه زودتر این مشکل مردم شهرستان مرتفع گردد.

 

 

حاج حسن سلیمانی در رابطه با مشکلات و موانع پیشروی به ثمر رسیدن سد قشلاق متذکر شد : یکی از دغدغه های اصلی من مسئله تامین آب بوده ، بنده بعنوان شخصی که مدعی تبعیت از ولایت فقیه است به اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند کاملا معتقد هستم  ، اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده از امکاناتی که خداوند به ما داده و تبدیل آن با اندیشه به ثروت و دارایی ، استقلال اقتصادی یعنی این که ما باید طوری زندگی کنیم و به نحوی تامین امکانات کنیم که دستمان جلوی هیچ کشور و قدرتی دراز نشود و ذلت نکشیم .  من گله کردم ، گله می کنم و گله خواهم کرد بیست سال است که دو سد شهرستان صحنه بلا استفاده مانده اند ، به این دلیل که آقای وزیر نیرو متعقد است این آب ها باید به استان خوزستان برود. این در حالی است که طبق قانون و شرع آب باید در منطقه ای که به آن نزدیک تر است مصرف شود . آقایان معتقد هستند که این آب سرچشمه کرخه است و باید به خوزستان برود ، یک تفکر عجیب در وزارت نیرو حاکم است که آب های شهرستان صحنه نباید برای خود شهرستان تخصیص پیدا کند و این یک خیانت است که آب این منطقه را برای شهر دیگر تخصیص دهند.

 

وی در ادامه گفت : طبق تلاش های صورت گرفته برای تکمیل سد قشلاق مبلغی معادل هشت و نیم میلیارد تومان  جمع آوری شده که امید واریم با تزریق این مبلغ به پروژه سد قشلاق این طرح به سرانجام برسد و مشکل آب مردم شهرستان صحنه مرتفع گردد.

 

نماینده منتخب مردم شهرستان های صحنه ، هرسین و کنگاور در رابطه با پروژه احداث بیمارستان شهرستان صحنه گفت : بنده نسبت به عملکرد وزیر بهداشت و ریاست دانشکده علوم پزشکی استان کرمانشاه رضایتمندی ندارم ، طبق وعده وعید های مسئولین قرار بر این بود که بیمارستان شهرستان صحنه پیش از عیدنوروزافتتاح گردد ؛ که این اتفاق صورت نگرفت ابتدا وعده فروردین ماه را دادند ، سپس ماه های اردیبهشت ، تیر ، مرداد نیز همین قول را دادند و حتی خود آقای وزیر بهداشت تشریف آوردند و بازهم این افتتاح صورت نگرفت و آقای وزیر بهداشت وعده اواخر آبان ماه را برای راه اندازی بیمارستان داد که این بار نیز این وعده محقق نشد ، این بیانگر عدم وفاداری و نقض سبک زندگی اسلامی است .

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد