رئیس اداره تبلیغات اسلامی صحنه

فرهنگ‌سازی مهم‌ترین نقش را در تربیت حافظان قرآن دارد

سرویس: شهرستانکد خبر: 296829|00:00 - 1395/09/20
نسخه چاپی
فرهنگ‌سازی مهم‌ترین نقش را در تربیت حافظان قرآن دارد
پایگاه خبری امروله :رئیس اداره تبلیغات اسلامی صحنه گفت: برای رسیدن به رقم 10 میلیون حافظ قرآن فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارد، زیرا باید در این فرهنگ‌سازی به دنبال بیان نقش قرآن در زندگی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سیف اله سبزی در گفتگو باامروله، عنوان کرد : علت بسیاری از مشکلات اخلاقی، اجتماعی و روانی را باید در دوری از قرآن جستجو کرد.

 

وی افزود: در برگزاری حفظ قرآن در قالب حفظ جزء 30، تربیت مربی حفظ قرآن، اقدامات خوبی انجام شده است و با یک اقبال عمومی در این زمینه مواجه شده‌ایم و امیدواریم تا سال 1404 طرح تعداد 10 میلیون حافظ قرآن تحقق یابد.

 

حجت الاسلام سبزی اضافه کرد: در طرح تربیت حافظان قرآن، اداره ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی برنامه‌های خوبی را ارائه داده و در این زمینه نیز موفقیت‌های زیادی را کسب کرده‌اند.

 

ریس اداره تبلیغات اسلامی صحنه خاطرنشان کرد: اگر قرآن با جان و روح انسان‌ها عجین شود نقش آن در زندگی و همنشینی آن در مسائل روحی و روانی بسیاری از گره‌های انسان را می‌گشاید.

 

وی درباره نحوه حفظ قرآن نیز گفت: الزامی وجود ندارد که حتما قرآن را به شکل ترتیبی و منظم از سوره‌های نخستین خوانده شود بلکه هر کس با توجه به استعدادهای خود و یا به شکل موضوعی یا از سوره‌های کوچک‌تر آغازگر خواندن کتاب وحی باشد موفق خواهد بود.

 

سبزی ادامه داد: ترویج و تبلیغ عموم مردم نیازمند فرهنگ‌سازی گسترده در سطح جامعه است و می‌توان از طریق برخی از راهکارها به بیان اثرات و خاصیت‌های حفظ قرآن در بین کارمندان ادارات و دانش‌آموزان این انگیزه را در گروه‌های مختلف جامعه ایجاد کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد