مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه خبر داد:

صادرات ۲۲۶ هزار راس دام زنده سبک از استان کرمانشاه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 296830|12:08 - 1395/09/20
نسخه چاپی
	صادرات ۲۲۶ هزار راس دام زنده سبک از استان کرمانشاه
مرصادنيوز:مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از صادرات ۲۲۶ هزار راس دام زنده سبک از استان کرمانشاه به خارج از کشور طی ۹ ماهه سپری شده از سال ۹۵ خبر داد.

به گزارشامروله، دکتر نادر پرور مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه  امروز شنبه در جمع خبرنگاران از صادرات ۲۲۶ هزار و ۱۵۱ راس دام زنده سبک از استان کرمانشاه از ابتدای امسال خبر داد.

 

وی با اشاره به روند افزایشی صادرات دام زنده سبک که از سال ۹۳ آغاز شده، اظهار داشت: طی سال ۹۳ تعداد ۱۶۷ هزار و ۶۸۴ راس و در سال ۹۴ نیز تعداد ۲۸۷ هزار و ۱۸۶ هزار راس دام سبک زنده برای صادرات از طریق استان کرمانشاه به خارج از کشور قرنطینه شده و صادر شده اند.

 

این مقام مسئول افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۵۲۰ کیلوگرم پوست نیز از استان کرمانشاه به مقصد خارج از کشور ترانزیت شد.

 

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه مقاصد صادراتی دام زنده سبک از این استان را کشورهای حوزه خلیج فارس عنوان کرد و گفت: دام های مذکور پس از سپری شدن مدت زمان قرنطینه از طریق مرزهای جنوبی کشور به کشور های حاشیه خلیج فارس صادر می شوند.

 

دکتر پرور همچنین میزان صادرات دنبه گوسفندی غیرخوراکی در سال ۹۵ را ۱۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم اعلام کرد و ادامه داد: این میزان صادرات در سال گذشته ۷۳ هزار کیلوگرم بوده است.

 

وی اشاره ای به میزان صادرات مرغ منجمد داشت و تصریح کرد: در سال ۹۳ میزان صادرات این محصول از استان کرمانشاه ۲۶۱ هزار کیلوگرم بوده که در سال های ۹۴ و ۹۵ صادراتی صورت نگرفته است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد