داخلی

بررسی لایحه برنامه ششم، عامل عقب افتادن استیضاح وزیر راه/ امکانات راه آهن واقعا فرسوده است

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 297236|12:02 - 1395/10/15
نسخه چاپی
بررسی لایحه برنامه ششم، عامل عقب افتادن استیضاح وزیر راه/ امکانات راه آهن واقعا فرسوده است
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس عاملی برای عقب افتادن استیضاح وزیر راه بوده است، اظهار داشت: باید مسئولان برای توسعه شبکه ریلی کشور بکوشند چرا که امکانات راه آهن واقعا فرسوده هستند.

به گزارشامروله، سیدحسن علوی عضو کمیسیون عمران مجلس دهم در گفتگو با «تهران نیوز» با اشاره به حادثه برخورد دوقطار در سمنان و استیضاح وزیر راه و ترابری اظهارداشت: در حال حاضر نمایندگان مجلس در حال بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس هستند و فعلا وقت استیضاح وزیر راه و ترابری را ندارند و به احتمال قوی، استیضاح آقای آخوندی بعد از پایان بررسی برنامه ششم توسعه یعنی پایان دی ماه یا هفته اول بهمن ما باشد.

وی ادامه داد: در خصوص استیضاح وزیر راه باید بگویم که برخی از نمایندگان خیلی تاکید دارند که این کار صورت بگیرد اما برخی از نمایندگان با این کار مخالفند و از کار وزیر راه دفاع می کنند و باید به انتظار بنشینیم و ببینیم که بعد از پایان بررسی برنامه ششم توسعه، چه اتفاقی در مجلس رخ می دهد وآیا اکثر نمایندگان به استیضاح وزیر راه رای می دهند یا خیر؟


علوی در ادامه با بیان اینکه خطای انسانی مهمترین دلیل رخ دادن حادثه برخورد دو قطار درسمنان بوده است، گفت: سیستم راه آهن ایران یک سیستم سنتی و قدیمی است و به همین دلیل شاهد رخ دادن چنین حوادثی در راه آهن هستیم اما نتایج نهایی در خصوص مقصران حادثه برخورد دوقطار به زودی اعلام می شود.


عضو کمیسیون عمران مجلس دهم خاطر نشان کرد: باید مسئولان با همکاری همدیگر برای توسعه راه آهن و شبکه ریلی کشور بکوشند و مانع از تکرار چنین وقایع تلخی در جامعه شوند و باید گفت که بخشی ریلی کشورمان، مشکلات زیادی دارد و اکثر واگن های قطار، قدیمی هستند و نیاز است که زیرساخت ها را توسعه داد و ما همه این موارد را به وزارت راه اعلام نموده ایم.


وی در ادامه با اشاره به اینکه باید سیستم های راه آهن را هوشمندسازی کنیم تا بتوانیم بسیاری از این مشکلات فعلی را حل کنیم، افزود: وسایل و برخی امکانات راه آهن واقعا فرسوده هستند و باید فکری برای آن کرد و باید به سمتی برویم که اصلاحاتی را انجام داده و خطاها را از بین ببریم تا دیگر شاهد رخ دادن چنین اتفاقاتی در کشور نباشیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد