معاون صدراعظم آلمان:

فروپاشی اتحادیه اروپا دور از ذهن نیست

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 297264|23:07 - 1395/10/18
نسخه چاپی
فروپاشی اتحادیه اروپا دور از ذهن نیست
معاون صدراعظم آلمان و وزیر اقتصاد این کشور با انتقاد از ادامه سیاست های ریاضتی در کشورهای عضو این اتحادیه گفت که فروپاشی اتحاد اروپا دیگر یک موضوع غیرقابل تصور نیست.

به گزارشامروله، به نقل از رویترز، «زیگمار گابریل»، معاون صدر اعظم و وزیر اقتصاد آلمان در سخنان امروز خود گفت که اصرار کشورش بر ریاضت اقتصادی در منطقه یورو منجر به ایجاد چند دستگی در این قاره آن هم بیش از هر زمان دیگر شده و تجزیه اتحادیه اروپا دیگر امری غیر قابل تصور به حساب نمی آید.

«گابریل» که حزب وی در انتخابات اخیر آلمان، با حزب «آنگلا مرکل» ائتلاف کرده بود، هشدار داد که  تلاش های کشورهایی همچون فرانسه و ایتالیا برای کاستن از میزان کسری بودجه خود، خطرهای سیاسی در پی خواهد داشت.

معاون صدر اعظم آلمان افزود: من یکبار از صدراعظم پرسیدم چه چیزی برای آلمان از همه خطرناک تر است؟ اجازه دادن به فرانسه برای افزایش نیم درصدی میزان ریاضت خود و یا رسیدن لوپن به ریاست جمهوری؟ وی تا امروز جوابی به من نداده است.

گفته می شود حزب «گابریل»، یعنی «اس پی دی» به دنبال اعلام ریاست وی بر این حزب و قرار دادن گابریل در برابر آنگلا مرکل در انتخابات ماه سپتامبر سال جاری میلادی است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد