امروله گزارش می دهد

تبلیغات زود هنگام کاندیدای های شورای اسلامی شهر و روستای شهرستان صحنه

سرویس: شهرستانکد خبر: 297389|15:06 - 1395/10/26
نسخه چاپی
تبلیغات زود هنگام کاندیدای های شورای اسلامی شهر و روستای شهرستان صحنه
پایگاه خبری امروله : اگرچه زمان تبلیغات رسمی داوطلبان و نامزدهای انتخاباتی هر دوره از انتخابات حدود چندین روز پیش از برگزاری انتخابات است، ‌اما برخی از افراد با القاب کاندیدای احتمالی در حال کار تبلیغی در شهرستان صحنه هستند.

به گزارشامروله، دو انتخابات مهم دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا بر اساس موافقت شورای نگهبان در 29 اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود، که بر اساس جدول زمانبندی تعیین‌شده داوطلبان شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا می‌توانند از تاریخ 30 اسفندماه سال جاری تا 6 فروردین‌ماه سال 96 نسبت به ثبت‌نام و شرکت در انتخابات شوراها اقدام کنند.



کاندیداهای نهایی پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا به مدت 7 روز مهلت تبلیغات دارند که زمان تبلیغات آنها از 21 تا 27 اردیبهشت‌ماه تعیین شده است.

 

اگرچه زمان تبلیغات رسمی داوطلبان و نامزدهای انتخاباتی هر دوره از انتخابات حدود چندین روز پیش از برگزاری انتخابات است، ‌اما تبلیغات زود هنگام کاندیدهای احتمالی را زیاد شنیده و دیده ایم از برگزاری مراسمات مختلف با اسم های گوناگون تا ارسال پیامک های تبریک و تسلیت و حالا هم در فضای مجازی.

 

اما تمام این تبلیغ ها تا کنون در شهرستان صحنه به نوعی به صورت غیر علنی و غیر رسمی صورت می گرفت اما حالا با کمال تعجب مشاهده می کنیم کاندیدهای احتمالی که هنوز صلاحیت آنها محرض نشده، به قول معروف ” نه به بار است و نه به دار” شروع به تبلیغ می کنند.

 

نمونه آن ارسال پیامک های و دعوت مردم شهرستان صحنه به محافل شبانه خود، تا قبل از این در همچون محافلی تنها از افراد نزدیک به کاندیدهای احتمالی دعوت میشد اما حالا حتی بدون توجه ظاهری به قانون انتخابات این افراد به صورت مستقیم توسط خودشان یا غیر مستقیم و توسط سایر افراد به تبلیغ می پردازند.

 

متاسفانه این اتفاقات در حالی رخ میدهد که مقام معظم رهبری بارها گوشزد نموده اند از ورود زود هنگام به مسائل انتخاباتی و درگیر نمودن افکار عمومی پرهیز شود.

 

گفتنی است، تبلیغات پیش ازموعد، غیر قانونی بوده و طبق قانون انتخابات مستوجب برخورد مراجع نظارتی و قضائی خواهد بود.

 

حال باید منتظر واکنش مسئولان نظارتی انتخابات شهرستان در برابر این قانون شکنی های آشکار کاندیداهای عجول و شیفته خدمت! که باعث تخریب فضای سالم انتخابی می شوند بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد