معاون فرماندار سرپلذهاب:

رتبه چهارم تولید ماهی سرپل ذهاب در سطح استان/ بیش از 230 تن ماهی از مزارع شهرستان برداشت می شود

سرویس: اخبار استانکد خبر: 297482|14:20 - 1395/11/04
نسخه چاپی
	رتبه چهارم تولید ماهی سرپل ذهاب در سطح استان/ بیش از 230 تن ماهی از مزارع شهرستان برداشت می شود
معاون فرماندار شهرستان سرپل ذهاب گفت: در شهرستان سرپلذهاب بیش از 230 تن انواع ماهی تولید می شود که در استان از این نظر حائز رتبه چهارم است.

به گزارشامروله،  به نقل از بازی دراز، عزیز کرمی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: شهرستان سرپلذهاب دارای 11 مزرعه پرورش ماهی است که از این تعداد 7 مزرعه آن فعال می باشد.

 

وی افزود: ماهیان این مزارع شامل ماهیان خاویاری به میزان 40 تن و قزل آلا 195 تن می باشد که دراین میان با رها سازی 316 هزار قطعه بچه ماهی ، تولید بچه ماهی در این مزارع بالغ بر 300 هزار قطعه شده است.

 

 

کرمی با بیان اینکه شهرستان سرپلذهاب دارای رتبه چهارم پرورش ماهی در بین شهرستانهای استان است، گفت: با توجه به ظرفیتهای موجود در شهرستان سرپلذهاب، این شهرستان دارای رتبه چهارم در بین شهرستانهای استان می باشد و محصولات این مزارع به سایر شهرستانها و نقاط مختلف کشور از جمله تهران صادر می گردد.

 

وی همچنین تصریح کرد: مصرف روزانه ماهی در بین مردم شهرستان سرپلذهاب بالغ بر 6/8 کیلوگرم می باشد و امید است با توجه به ارزش غذایی ماهی و پشتیبانی از تولید مزارع داخلی پرورش ماهی ، مردم شهرستان این ماده غذایی را بیش از پیش در سبد غذایی خویش جای دهند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد