مدیر حوزه سلامت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

مردان بیشتر از زنان در معرض ابتلا به بیماری های قلبی و مغزی هستند

سرویس: اخبار استانکد خبر: 297992|11:30 - 1395/12/02
نسخه چاپی
	مردان بیشتر از زنان در معرض ابتلا به بیماری های قلبی و مغزی هستند
مرصادنيوز:مدیر حوزه سلامت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: به دلیل استعمال دخانیات و تغذیه نامناسب، مردان بیشتر از زنان در معرض ابتلا به بیماری های قلبی و مغزی هستند.

به گزارشامروله، حسین بیگلری در گفت و گو با خبرنگار پاک پرس، با گرامیداشت هفته سلامت مردان از یکم تا هفتم اسفند با شعار خود مراقبتی با رویکرد اجتماعی اظهار داشت: خطر بروز بیماری های قلبی-عروقی و مغزی به واسطه استعمال دخانیات، قلیان و در نتیجه در معرض اعتیاد قرار گرفتن مردان، خطر ابتلا به افسردگی به دلیل بیکاری و تغذیه نامناسب در مردانی که مشغله های کاری دارند بیشتر است.

 

مدیر حوزه سلامت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: از آنجا که مردان از نظر شغلی به عنوان نان آور خانواده هستند اوقات کمتی را برای حفظ سلامتی خود صرف می کنند.

 

دکتر بیگلری خطاب به مردان گفت: افراد بالای 40 سال باید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر درباره بیماری های پروستات و افراد 50 سال به بالا راجع به بیماری های سرطان روده بزرگ و دستگاه گوارش اقدام کنند.

 

وی افزود: هدف از نامگذاری هفته سلامت مردان افزایش سواد در حیطه های مختلف تهدید کننده سلامت به واسطه شرایط ویژه شغلی، سبک متفاوت تغذیه در محیط کاری، سوانح و حوادث ترافیکی و افزایش مهارتهای اجتماعی است.

 

دکتر بیگلری خاطر نشان کرد: از آنجا که رانندگی بخشی از زندگی روزمره مردان است باید اطلاعات مردان درباره رانندگی ایمن ارتقا یابد همچنین استعمال بیشتر دخانیات و قلیان در مردان و افزایش احتمال بروز سرطان ریه و اعضای مرتبط اعم از مثانه و پانکراس، توجه به عدم استعمال دخانیات را ضروری می کند.

 

وی افزود: گروه زیادی از مردان به دلیل مشغله های فراوان کاری فرصت مصرف تغذیه سالم را ندارند بنابراین این افراد علاوه بر کنترل استرس های شغلی باید حتی المقدور از استفاده قند، نمک، چربی و نوشابه بپرهیزند.

 

دکتر بیگلری خاطر نشان کرد: رعایت نکات مذکور به ویژه در افراد شاغل در مشاغل با استرس بالا و شیفت های سنگین کاری ضروری تر است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد