سخنگوی طالبان:

جلوگیری از ورود نمایندگان طالبان به امارات صحت ندارد

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 297999|11:39 - 1395/12/02
نسخه چاپی
جلوگیری از ورود نمایندگان طالبان به امارات صحت ندارد
سخنگوی طالبان طی بیانیه ای اعلام کرد که گزارش های اخیر مبنی بر جلوگیری از ورود نمایندگان سیاسی طالبان به امارات توسط مقامات این کشور صحت ندارد.

به گزارشامروله، به نقل از «آوا»، طالبان در واکنش به خبرهایی مبنی بر عدم اجازه ورود نمایندگان این گروه به امارات در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت افغانستان با انتشار اخبار نادرست تلاش می‌کند تا توجه را از عاملان اصلی حادثه «قندهار» منحرف کند.

لازم به ذکر است که برخی از رسانه‌ها روز گذشته گزارش داده بودند که ملا «شیرمحمد عباس ستانکزی» و مولوی «جان‌محمد مدنی» از اعضای دفتر سیاسی طالبان اجازه حضور در مراسم ختم «محمد عبدالله الکعبی» سفیر امارات در کابل را نیافتند.

در خبر آمده بود که نمایندگان طالبان علاوه بر تلاش برای حضور در مراسم ختم سفیر امارات در کابل برای تاکید بر عدم هرگونه دخالت در انفجار قندهار قصد سفر به امارات را داشته‌اند که مقامات این کشور از ورود آنها جلوگیری کرده‌اند.

گفتنی است سفیر امارات در افغانستان که ماه گذشته در حمله به مهمانخانه والی قندهار زخمی شده بود، هفته گذشته براثر شدت جراحات درگذشت.

در این انفجار همچنین ۵ دیپلمات امارات متحده عربی، یک دیپلمات افغانستانی و یک نماینده پارلمان و مجلس سنای افغانستان جان باختند.

پس از این حمله، طالبان با اعلام برائت از هرگونه مداخله، همواره مقامات افغان را متهم به دست داشتن در این حمله می‌کند اما مقامات دولت کابل نیز شبکه «حقانی» و سازمان اطلاعاتی ارتش پاکستان را مسئول طراحی و اجرای این حملات اعلام کرده اند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد