اخبارپلیس

پاکسازی ۸۱ قلیان سرا در سطح شهر کرمانشاه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 298496|21:25 - 1396/01/06
نسخه چاپی
	پاکسازی ۸۱ قلیان سرا در سطح شهر کرمانشاه
فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از اجرای طرح جمع آوری قلیان و پاکسازی ۸۱ قلیان سرا خبر داد.

به گزارشامروله،  به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "رضا شیرزادی" هدف از اجرای طرح جمع آوری قلیان و پاکسازی قلیان سراها را بالا بردن احساس آرامش و ایجاد بستری امن جهت حضور مسافران نوروزی عنوان کرد.

 

وی گفت: با توجه به اینکه منطقه طاقبستان در ایام نوروز از مکان های  مورد توجه گردشگران نوروزی است، تجمع افراد ناباب ضمن ایجاد ناامنی، چهره شهر را نیز مخدوش خواهد کرد، از این رو طرح مقابله با قلیان سرا ها به منظور ایجاد احساس آرامش در مردم در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد.

 

این مقام انتظامی افزود: این طرح پس از هماهنگی با مقام قضائی، با حضور معاون دادستان شهرستان کرمانشاه، تعداد پانزده اکیپ از اجرائیات، پنج اکیب از یگان امداد، یک اکیب از اداره نظارت بر اماکن عمومی و سه اکیپ از کلانتری ۱۹ طاقبستان در محدوده آثار باستانی طاقبستان، پارک غربی و مسیر پارک کوهستان اجرا شد.

 

سرهنگ شیرزادی عنوان کرد: در این طرح ۶۶ قلیان سرا پاکسازی و تعداد  ۵۱۵ جام قلیان و متعلقات کامل آن جمع آوری و تحویل اداره اجرائیات شهرداری شد.

 

وی ادامه داد: همچنین در راستای اجرای طرح جمع آوری قلیان سرا ها پس از هماهنگی با مقام قضائی ۱۵ باب قلیان سرا در محدوده میدان فردوسی مورد پایش قرار گرفت و در نهایت  ۱۶۵ جام قلیان از آنها کشف و تحویل اداره اجراییات شد.

 

سرهنگ شیرزادی در پایان با اشاره به رضایتمندی شهروندان از اجرای این طرح ‌ها، از همکاری صمیمانه مردم تشکر کرد و گفت: طرح جمع آوری قلیان به صورت مداوم برای ایجاد محیطی امن و رضایت خاطر شهروندان و مهمانان نوروزی با تمام توان در سطح شهرستان کرمانشاه ادامه خواهد داشت.

 

کشف ۱۳ تن تخمه آفتابگردان قاچاق در کنگاور

 

فرمانده انتظامی استان از کشف بیش از ۱۳ تن تخمه آفتابگردان قاچاق در شهرستان کنگاور خبر داد و گفت: یک متهم ۳۱ ساله در این زمینه دستگیر و به مراجع قضائی ذی صلاح معرفی شده است.

 

سردار "منوچهر امان اللهی" بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر انتقال محموله بزرگ تخمه آفتابگردان قاچاق از مرزهای غربی به سمت استان های مرکزی کشور، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان کنگاور قرار گرفت.

 

وی افزود: ماموران ایست و بازرسی شهید زنگنه با انجام اقدامات اطلاعاتی و کنترل نامحسوس محورهای مواصلاتی، یک دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق را شناسایی و در اقدامی به موقع آن را متوقف کردند.

 

مقام ارشد انتظامی ادامه داد: راننده خودرو با ارائه بارنامه جعلی قصد گمراه کردن ماموران و فرار از اعمال قانون را داشت اما با درایت ماموران از انتقال این محموله کالای قاچاق بازماند.

 

سردار امان اللهی تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو مقدار ۱۳ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم تخمه آفتابگردان فاقد مدارک مثبته گمرکی کشف شد که طبق نظر کارشناسان ارزش تقریبی محموله یک میلیارد و دویست میلیون ریال برآورد شده است.

 

وی با اشاره به توقیف یک دستگاه کامیون و دستگیری یک نفر در این زمینه، خاطرنشان کرد: اقلام مکشوفه به همراه فرد دستگیر شده تحویل مراجع ذی‌صلاح شد.

 

عملکرد و رفتار خوب پلیس، مشارکت مردمی را افزایش می دهد

 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: پلیس برای جلب اعتماد و مشارکت مردمی، ابتدا باید وظایف خود را به درستی انجام و سپس با تقویت رفتارهای خوب خود این مشارکت را افزایش دهد.

 

سردار "منوچهر امان اللهی" به همراه سرهنگ "رضا امانی" معاون هماهنگ کننده و سرهنگ "فضل الله شیری" رئیس پلیس راه استان از ایستگاه های نوروزی پلیس مستقر در مسیر مسافران بازدید کرد.

 

وی در جلسه فرماندهان و مدیران شهرستان سنقر ضمن تبریک سال نو و آرزوی توفیق و سلامتی برای همه خادمان صدیق اسلام و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) اظهار کرد: پلیس باید در همه حوزه های کاری ارتقا داشته باشد، لذا هر چه از وظایف، ماموریت ها و جایگاه خود شناخت پیدا کند و همه ابعاد و جوانب را در نظر بگیرد، در پیچ و خم و سختی کار دچار مشکلات کمتری خواهد شد.

 

مقام ارشد انتظامی استان ادامه داد: برخی از مسائل پایه و وظیفه اصلی ما است و نحوه مواجه شدن با مشکلات را باید جزیی از کار خود بدانیم.

 

سردار امان اللهی با اشاره به اینکه کار پلیس با ادارت دیگر متفاوت است، گفت: پلیس بایستی در انجام مأموریت ها با مردم و ادرات دولتی و غیر دولتی تعامل داشته باشد و از ظرفیت های مردمی کمک بگیرد.

 

وی در ادامه بیان کرد: پلیس برای جلب اعتماد و مشارکت مردمی، ابتدا باید وظایف خود را به درستی انجام  و سپس با تقویت رفتار های خوب خود این مشارکت را افزایش دهد، چراکه یک حرکت اشتباه هم به خود فرد و هم به مجموعه انتظامی ضرر می رساند.

 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مسائل سازمانی، انضباطی و آموزشی را هرچه جدی تر بگیریم توفیق بیشتری حاصل خواهد شد، همچنین داشتن ظاهر آراسته و مرتب در ذهن بیننده تاثیر گذار است و ممکن است باعث قضاوت مثبت یا منفی شود.

 

سردار امان اللهی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تاکید بر اقدامات پیشگیرانه و ایجاد جو روانی ناامن برای مجرمان، تصریح کرد: پلیس باید به طرق مختلف از جمله گشت زنی محسوس و نامحسوس، کشف سرقت های به وقوع پیوسته، تعامل با شوراهای شهر و روستا، بسیج و آموزش و آگاهی دادن به مردم احساس امنیت را در جامعه تقویت کند.

 

گفتنی است، سردار امان اللهی در ادامه از ایستگاه های نوروزی و انتظامی شهرستان های اسلام آبادغرب و دالاهو نیز بازدید کرد.

 

ارائه خدمات مشاوره ای رایگان پلیس در حرم امام زاده احمد (ع)

 

فرمانده انتظامی شهرستان سنقر از استقرار مشاور و مددکار کلانتری ۱۱ برای ارائه خدمات مشاوره ای رایگان به مهمانان و مسافران نوروزی و دیگر شهروندان در حرم امام زاده احمد(ع) خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مجتبی شهبازی" عنوان کرد: دوایر مشاوره و مددکاری ناجا به دلیل ارائه خدمات خداپسندانه ای که در جهت حل دعاوی و کاهش اثرات منفی آسیبهای اجتماعی در بین خانواده ها و به ویژه قشر جوان، قابل ستایش و تقدیر هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا مشاور و مددکار کلانتری ۱۱ این انتظامی در ایام نوروز ۹۶ با استقرار در حسینیه حرم امام زاده احمد (ع) سنقر که خیمه های آرامش بهاری اداره اوقاف نیز در آنجا دایر است، اقدام به ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در زمینه های مختلف (خانوادگی، حقوقی، روانشناختی، تحصیلی، شغلی و...) به مهمانان و مسافران نوروزی و دیگر شهروندان کرده است.

 

امنیت حاکم بر کشور حاصل رشادت‌های شهدا است

 

فرمانده انتظامی شهرستان جوانرود گفت: امنیتی که در دنیای پرتلاطم امروزی بر کشور جمهوری اسلامی ایران حاکم است حاصل رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدای گرانقدر و صبوری خانواده‌های آنان است.

 

سرهنگ "داریوش محمّدی" به مناسبت فرا رسیدن سال جدید به همراه رؤسای عقیدتی- سیاسی، حفاظت و معاون نیروی انسانی، با حضور در منزل شهید والامقام "فریدون میرکی" ضمن نثار فاتحه و تبریک سال نو، از خانواده وی دلجویی کردند.

 

این مقام انتظامی در این دیدار گفت: امنیتی که در دنیای پرتلاطم امروزی بر کشور جمهوری اسلامی ایران حاکم است حاصل رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدای گرانقدر و صبوری خانواده‌های آنان است و ما وظیفه داریم راه پر خیر و برکت شهدا را ادامه دهیم و خدمتگزار خانواده آنان باشیم.

 

وی افزود: حضور در جمع خانواده شهدا برای ما مایه‌ی افتخار و عزت است و از خدای منان می خواهیم که خون مطهر شهدا و دعای خیر خانوده معظم شهیدان را موجب ارتقای توان و روحیه مضاعف کارکنان ناجا قرار دهد تا بتوانیم از ارزش‌های انقلاب که میراث گران‌بهای شهداست حراست و پاسداری کنیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد