امام جمعه شهرستان صحنه:

چرا در کارخانه ها و پتروشیمی صحنه نسبت نیروهای بومی به غیر بومی خیلی پایین تر است

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 298660|16:16 - 1396/01/18
نسخه چاپی
چرا در کارخانه ها و پتروشیمی صحنه نسبت نیروهای بومی به غیر بومی خیلی پایین تر است
پایگاه خبری امروله : امام جمعه شهرستان صحنه گفت :چرا در کارخانه ها و پتروشیمی صحنه نسبت نیروهای بومی به غیر بومی خیلی پایین تر است. چرا پتروشیمی که از آب و خاک و هوای این شهرستان استفاده می کند هیچ خیری به مردم صحنه نمی رساند

به گزارشامروله، حجت الاسلام والمسلمین احمد زارعی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته عنوان کرد : برخلاف تصور بسیاری از مردم که فکر می کنند کار امام فقط عبادت و زهد بوده، باید بدانیم که زندگی تک تک ائمه اطهار از اول تا آخر سرشار از مبارزه سیاسی و هدایت و روشنگری بوده است. تمام حرکات، سکنات، القاب و حتی نقش انگشتر ائمه اطهار معنی داشته است. نقش انگشتر امام جواد علیه السلام نعم القادر الله بوده است. با انتخاب این نقش می خواهد قدرت پوشالی و مظاهر سرکشی بنی العباس را از بین ببرد.

 

 

وی گفت : مأمون با عبرت گرفتن از رفتار خلفای گذشته سعی کرد با روش جنگ نرم با امام رضا و امام جواد علیهما السلام مواجه شود. برای همین با محافظه کاری زیاد، ضمن حفظ احترام ظاهری ایشان به علما و دانشمندان درجه یک پول می داد تا اگر می توانند مقابل جمع امام را در گفتگوی علمی به بن بست بکشانند. غافل از اینکه علم ائمه اطهار متصل به آبشخور وحی است و هیچ مخلوقی چنین قدرتی ندارد. علم بشر خصوصا علم تجربی، کشف قوانینی است که خدای متعال در ساخت جهان و هستی به کار برده است. امام حجت خداست و از هر دانشمندی به هر علمی که بخواهد اشراف بیشتری خواهد داشت. مأمون از هر فرصتی برای کنترل ائمه اطهار استفاده می کرد. یکی از دخترانش به نام ام حبیبه را به ازدواج امام رضا علیه السلام و دیگری به نام ام الفضل را به عقد امام جواد علیه السلام در آورد. با این کار زندگی شخصی امام را زیر نظر می گرفت.

 

 

 

نگاهی که بعضی ها که برای مقدس ماندن نباید وارد کارهای سیاسی شد نگاه اشتباهی است

 

حجت السلام زارعی تصریح کرد : مأمون سال 211 امام جواد را از مدینه به بغداد آورد تا روابط ایشان را با شیعیان قطع کند. ولی امام از این فرصت برای تقویت شیعیان بهر ه برد. هم چنین در اواخر عمر مأمون به مدینه رفت و در آنجا ماند تا آنکه مأمون به درک واصل شد و معتصم به خلافت رسید و ایشان را از مدینه به بغداد فراخواند. امام به عنوان داماد خلیفه توانست نفوذ زیادی در دربار عباسی پیدا کرده و بسیاری از یاران خود را به مشاغل مهمی برساند که البته هدف از این کار کمک به شیعیان و توده مردم مستضعف و گرفتار بود. افرادی مثل محمد بی اسماعیل بزیغ، احمد بن حمزه قمی در پست های بالای حکومتی مشغول کار شدند. نوح بن درّاج قاضی بغداد و سپس کوفه شد. حسین بن عبدالله نیشابوری حاکم بست و سیستان شد. حکم بن علیای اسدی حاکم بحرین شد. پس این نگاهی که بعضی ها دارند که برای مقدس ماندن نباید وارد کارهای سیاسی شد نگاه اشتباهی است. چرا که با سیره عملی اهل بیت در تضاد است.

 

 

دکتر زارعی با بیان اینکه نمونه ای از کار گشایی بندگان خدا توسط همین عوامل نفوذی به دست امام جواد علیه السلام گفت:

مردی از بنی حنیفه از اهالی سیستان می گوید: یک سال در سفر حج همراه امام جواد علیه السلام بودم. عده ای از درباریان معتصم همراه ما بودند. به امام عرض کردم یابن رسول الله مردی از دوستان شما حاکم سیستان است و مالیات سنگینی برای من وضع کرده است. به او نامه بنویسید تا تخفیفی به من بدهند. امام در پاسخ فرمود نمی شناسم. گفتم او شما را دوست دارد. دکتر زارعی گفت : امام فرمود داماد خلیفه را همه حکومتی ها محترم می دارند. بعد نامه ای نوشت به این مضمون: حامل این نامه از مذهب و مرام جمیل تو یاد می کند. اگر به مردم نیکی کنی برای آخرت خود عمل نیک ذخیره کرده ای. راوی می گوید وقتی وارد سیستان شدم و نامه را به حاکم دادم. نامه را بوسید و روی چشمش مالید و دستور داد مالیات مرا منصفانه تنظیم کنند و فرمود هر وقت کاری داشتی تا من حاکم ا ین جا هستم نزد خود من بیا. امام در ظاهر فرمود حاکم را نمی شناسم تا به او آسیبی نرسد ولی در واقع حاکم سیستان از شیعیان و عالم امام بود.

 

 

 

انفجار متروی سن پترزبورگ روسیه حاکی از برنامه ریزی گسترده ای برای ناآرام نشان دادن روسیه است

 

در هفته های جاری رسانه های غربی تبلیغات گسترده ای علیه دولت سوریه به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی به راه انداختند. در حالی که انفجار این مواد در انباری متعلق به گروه تروریستی فتح الشام رخ داده است. ماده کلر که در ساخت سلاح هسته ای از آن استفاده شده است از ترکیه به ریف شمالی ادلب قاچاق شده است.

 

 

وی ادامه داد : انفجاری که در متروی سن پترزبورگ روسیه همزمان با تظاهرات علیه پوتین اتفاق افتاد حاکی از برنامه ریزی گسترده ای برای ناآرام نشان دادن روسیه در افکار عمومی است. علت این اقدامات مبارزه مؤثر روسیه با تروریسم است.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین زارعی خاطر نشان کرد : بیست و هشتمین نشست سران اتحادیه عرب روز چهارشنبه 29 مارس 9 فروردین در امان پایتخت اردن برگزار شد. سران 18 کشور عربی، دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی، دبیر کل سازمان ملل، دبیر کل اتحادیه آفریقا، مسئول سیاست خارجی اروپا ، نماینده دولت ترامپ همه در این جلسه حضور داشتند. در بیانیه پایانی این نشست در بند های مختلف به مسئله «دخالت های ایران در امور داخلی کشورهای عربی» اشاره شده است. ایران به حمایت از حزب الله، مالکیت غیر قانونی بر جزایر سه گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک ، دخالت در امور داخلی بحرین و یمن متهم شده است.

 

 

وی گفت : اولا این کارهای دیکته دولت آمریکاست. ثانیا معلوم است این کشورها چشم دیدن اقتدار ایران را ندارند و البته این بیانیه نشان عجز آن ها در مقابل سیاست های راهبردی ایران است. ثالثا نشریه روسی اسپوتنیک روسیه نکته بسیار نغزی درباره این اقدامات کشور های عربی نوشته است: « ترامپ هم مثل بقیه متوجه شده که رمز گاو صندوق کشورهای عربی حوزه خلیج فارس کلمه ایران است» این ها همه نقشه آمریکا برای چاپیدن این کشورها و سیاست مداران احمق آنهاست که البته اهمیتی هم ندارد.

 

 

 

چرا در کارخانه ها و پتروشیمی صحنه نسبت نیروهای بومی به غیر بومی خیلی پایین تر است

 

 

امام جمعه شهرستان صحنه اشاره ای به اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال داشت و تصریح کرد : پیرو مطالبی که هفته گذشته عرض شد نگاهی به فاکتورهای اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال در شهر صحنه داشته باشیم:

 

علم کشاورزی کشاورزان ما کم است. چرا فلان کشاورز از اصفهان می آید و زمین های منطقه ما را هکتاری 11 میلیون تومان اجاره می کند و پسر صاحب زمین را به عنوان نگهبان زمین های پدری اش استخدام می کند. معلوم است که علم و خبرگی او در کشاورزی باعث شده از زمین های زراعی ما سود بیشتری ببرد. در این زمینه جهاد کشاورزی مسئول است و معلوم است آموزش کافی به کشاورز داده نشده است. این روند با فاکتور توسعه دانش محور که از اصول سیاست های اقتصاد مقاومتی است ناسازگار است. مسئول جهاد کشاورزی ما با دیدن این صحنه ها باید لااقل مراتب را گزارش دهد.

 

دکتر زارعی گفت :چرا در کارخانه ها و پتروشیمی صحنه نسبت نیروهای بومی به غیر بومی خیلی پایین تر است. چرا پتروشیمی که از آب و خاک و هوای این شهرستان استفاده می کند هیچ خیری به مردم صحنه نمی رساند. آب منطقه چمچمال به خاطر این مجموعه فروکش کرده ولی هر شب ده ها اتوبوس نیرو های این مجموعه عظیم را از شهرستان های دیگر و کرمانشاه به محل کارشان می آورند. اگر از زمین و آب این جا استفاده می کنید برای جوان های این جا هم اشتغال زایی داشته باشید. این با فاکتور عدالتی که در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد ناسازگار است.

 

 

 

چندین و چند کارخانه در حومه شهرستان صحنه مثل ایمان سرنگ خوابیده اند

 

خطیب نماز جمعه صحنه گفت : از ظرفیت و امکان تولید عسل، تولید زعفران، تولید میوه خصوصا گیلاس و آلبالو، کشت نهال، پرورش دام و طیور بهره برداری کنیم. شهرستان ما بهترین آب و هوا را دارد. البته فکر می کنم ترویج کشاورزی باید جدی تر گرفته شود که این مسئله به مدیریت کشاورزی بر می گردد. متأسفانه دستگاه های مرتبط توجیه نیستند. در حوزه آب یاری قطره ای چه اتفاقی در شهرستان افتاده است. چرا کشاورزان از عملکرد راضی نیستند. خیلی در حوزه کشاورزی و خدماتی که باید ارائه شود حرف وجود دارد که اگر فرصت شد در هفته های بعد به آن می پردازم.

 

 

وی بیان کرد : چندین و چند کارخانه در حومه شهرستان صحنه مثل ایمان سرنگ خوابیده اند. چه کسی مسئول پی گیری است. نماینده محترم مردم در مجلس این کار ها را پی گیری کند. خوب ما از این ظرفیت ها استفاده نمی کنیم و دائما هم می گوییم شغل نیست.

 

 

امام جمعه صحنه خاطر نشان کرد :خیلی از مشاغل مثل روغن کشی کنجد، تولید شیرینی های محلی، حتی کارخانه تولید لپه، پرورش طیور کم هزینه مثل بلدرچین، ماهی سرد آبی سرمایه زیادی نمی خواهند ولی از بس بروکراسی اداری در ادارات  دست و پا گیر شده که کسی رغبت نمی کند به این کار ها بپردازد.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد