امام جمعه شهرستان صحنه :

هیچ گاه جنایات جانیان مشهور تاریخ معاصر ایران به منافقین نمى رسـد

سرویس: شهرستانکد خبر: 298775|20:34 - 1396/01/25
نسخه چاپی
 هیچ گاه جنایات جانیان مشهور تاریخ معاصر ایران به  منافقین نمى رسـد
پایگاه خبری امروله : امام جمعه شهرستان صحنه گفت : بمباران موشكى فرودگاه و مخازن نگهدارى موشك های سوریه با هدف مسدود كردن مسیر تحقیقات علمى و جلوگیرى كشف حقائق انجام گرفته است.

به گزارشامروله، حجت الاسلام والسملمین احمد زارعی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته به حمله آمریکا به سوریه پرداخت و عنوان کرد : دولـــت جدید آمریكا در پى جنایاتى كه در بمباران مردم عراق مرتكب شـــده و باعث كشتار جمع كثیرى از مردم این كشور شـــده بود، در تجاوزى آشكار به حقوق بین المللى، به ســـوریه حمله موشكى كرد. ترامپ رئیس جمهور جدید آمریكا دســـتور حمله موشكى به مواضع ارتش ســـوریه را داد و این حمله با شلیك پایگاه هوایى الشعیراتدر استان حمص سوریه كلید خورد.

 

 

وی ادامه داد : این حمله موشـــكى بدون مجوز شوراى امنیت ســـازمان ملل و كنگره آمریـــكا و از ناوهاى آمریكایى مســـتقر در دریاى مدیترانه و به بهانه حمله شیمیایى به خان شیخون در استان ادلب انجام شده است. این درحالى است كه دولت سوریه به كارگیرى هرگونه سلاح شیمیایى را رد كرده اســـت. ارتش سوریه در شرق استان حمص با گروه تروریستى داعش و در شمال آن با گروه تروریستى جبهه النصره مبارزه مى كند.

 

 

حجت الاسلام والسملمین احمد زارعی خاطر نشان کرد : مطالبى از شاهدان عینى ســـورى موجود در مكان ویران شده واقع درخانشیخون منتشـــر كردند كه روى هم رفته نشان مى داد انفجارى در یكى از ساختمان هاى مورد اصابت موشك رخ داده و پـــس از آن دود غلیظى كه ناشـــى از انفجار انبار مواد شـــیمیایى بوده از ســـاختمان بلند شده است. این اطلاعات، فرضیه حمله با سلاح شیمیایى را به طوركامل رد مى كند چون در حمله شیمیایى، از حیث فنى و نظامى، انفجار در فاصله حداقل صد مترى ســـطح زمین اتفاق مى افتد تا مانع از شلیك غیرفعال این نوع موشك شود؛ موشكى كه حاوى گازهاى سمى است و در صورت اصابت به هدف حتما منفجر مى شود.

 

 

بمباران موشكى فرودگاه و مخازن نگهدارى موشك های سوریه با هدف مسدود كردن مسیر تحقیقات علمى و جلوگیرى كشف حقائق انجام گرفته است

 

 

امام جمعه شهرستان صحنه گفت : هرگونه تحقیقات از ســـوى كمیته حقیقت یاب بى طـــرف، به طور حتم بر مشـــاهده عینى مكان مورد هجوم مبتنى خواهد بود و با توجه به نوع انفجار و انتشار مواد سمى روشن خواهد شد كه آیا این اتفاق نتیجه اصابت موشك حاوى مواد سمى بوده یا ناشـــى از انفجار انبار ذخیره این مواد بوده است. بررسى دقیق فرودگاهى كه هواپیما پیش از بمباران از آن برخاســـته نیز نشان خواهد داد كه آیا وجود موشك یا بمب هاى حاوى ســـلاح شیمیایى در مخازن این پایگاه نظامى صحت دارد یا نه. چراكه از حیث علمى نمى توان آثار و علائم این نوع موشك ها را مخفى كرد یا از بین برد. با این حساب مى توان گفت كه بمباران موشكى فرودگاه و مخازن نگهدارى موشك ها و خمپاره ها با هدف مسدود كردن مسیر تحقیقات علمى از سوى كمیته حقیقت یاب و جلوگیرى كشف حقائق انجام گرفته است.

 

 

دکتر زارعی تشریح کرد : آمریكایى هاى بهانه ى خود براى این حمله را به كارگیرى تســـلیحات شـــیمیایى از سوى دولت ســـوریه عنوان كرده اند. این در حالى است كه دولت ســـوریه سه سال قبل زیر نظر سازمان ملل و با حضور عناصرى از آمریكایى ها كاملا از نظر شیمیایى خلع سلاح شد و اكنون نیز این گروه هاى تروریســـتى هســـتند كه با حمایت غربى ها به برخى سلاح هاى شیمیایى دست یافته اند.

 

 

وی گفت : از سوى دیگر آمریكا در طرح خود براى براندازى حكومت ســـوریه با شكست مواجه شده بود و اسـتقرار دولت سوریه به نحوى شده است كه آمریكا در هفته گذشته مجبور شده بود اعتراف كندكه بركنارى رئیس جمهور سوریه فعلا در توان این كشور نیست. اكنون آمریكا كه در مذاكرات صلح و نیز در عرصه ى میدانى در سوریه احساس شكست مى كرد، با این حمله نظامى خواستار بر هم زدن معادلات گذشته و ایجاد یك صحنه ى جدید نظامى است. البته این صحنه جدید نظامى در واقع به نفع تروریست هاست.

 

 

منافقیندر نظر مردم ایران منفورترین مجرمینى هستند كه هیچ گاه جنایات جانیان مشهور تاریخ معاصر ایران به آنان نمى رسـد

 

 

خطیب نماز جمعه شهرستان صحنه بیان کرد : حضرت آیت الله خامنــه اى در ارزیابى اقدام اخیر آمریكا در تهاجم نظامى به ســـوریه افزودند: كارى كه آمریكایى ها كردند، اشـتباه و خطایى راهبردى است و آن ها در حال تكرار خطاى گذشتگان خود هستند. ایشان خاطرنشان كردند: مسؤولان قبلى آمریكا داعش را به وجود آوردند یا به آن كمك كردند و مسؤولان كنونى نیز در حال تقویت داعـــش یا گروهى نظیر آن هستند. رهبر انقلاب اسلامى با تأكید بر این كه خطر این گروهها در آینـــده گریبان آمریكایى ها را خواهد گرفت، افزودند: اروپا امروز به خاطر غلطى كه در تقویت تكفیریها انجام داد، گرفتار اســـت و مردم در خانه و خیابان امنیت ندارند و آمریكا نیز در حال تكرار همان غلط است.

 

 

حجت الاسلام والسملمین احمد زارعی تشریح کرد :تخریب یکی از نامزدهای انقلابی ریاست جمهوری به جرم برخورد با منافقین به دنبال اعلام نامزدی یكى از چهره هاى انقلابى نظام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهورى، موجى از تخریب ها علیه وى و نظام اسلامى آغاز شده است.رسانه هاى خارجى به همراه برخى پادوهاى داخلى آن ها، با طرح برخى پرونده ها و عملكرد گذشته نظام، قصدتخریب نظام وخدشه دار كردن شخصیت هاى انقلابى را دارند. درواقع، ضدانقلاب با تصور وجود دوگانگى در مسیر نظام و مردم، مى كوشد با برجسته كردن سوابق انقلابى شخصیت هاى معتمد و انقلابى، وجهه ى آن ها را نزد افكارعمومى داخل كشور تخریب كند.

 

 

وی گفت : تلاش گسترده جریان هاى ضد نظام در خارج ازكشور و در فضاى مجازى براى تطهیر منافقین در جریان انتخابات و محور قرار دادن آن است. در حالی که به جاى مسئله اعدام منافقین در سال1367اکنون رقابت بر سر حل مشكلات اولویت دارمردم كه قطعا ركود اقتصادى و مسأله معیشت است. بنابراین لازم است جریانات داخلى هوشیارىخود را حفظ كرده و در دام آن نیفتند و به آن دامن نزنند. شاید بتوان یكى از دلایل مطرح شدن.

 

 

امام جمعه شهرستان صحنه گفت : منافقین در نظر مردم ایران منفورترین مجرمینى هستند كه هیچ گاه جنایات جانیان مشهور تاریخ معاصر ایران به آنان نمى رســـد. قابل توجـــه آن كه در برابر همه فجایعى كه اتفاق افتـــاد، آمریكا و دول اروپایى و ســـازمان هاى بین المللى نه تنها سكوت كردند بلكه به تروریستها پناه و امكان ادامه حیات دادند. مردم ایران ترور های منافیق در سال 60 و 61را فراموش نکرده اند. تنها 36 درصد آن شهدای این ترورها شـــاغل در نهادهاى دولتى بودند. بقیه ترورشـــدگان، مردم عادى كوچه و بازار بودند كه تنها جرم آن ها داشتن ظاهرى حزب اللهى یا قرار گرفتن در تیررس تیم هاى ترور منافقین بوده است.

 

اگر خدا بخواهد بر اساس عدالت خود با ما رفتار کند چیزی نداریم

 

 

وی گفت : یکی از لوازم انجام عبادت و اعتکاف داشتن اخلاص است. امام حسین علیه السلام در کلامی نورانی می فرماید: الاخلاص ملاک کل طاعة. امام حسین علیه السلام این بیان شریف را از رسول خدا نقل می فرماید.قرآن می فرماید: من کان یرجو لقاء ربه فلیعمل عملا صالحا ولا یشرک بعبادة ربه احدا. در تفاسیر ذیل این آیه آمده است که رسول خدا فرمود : إنی اخاف علی امتی من الشرک. سؤال شد یا رسول الله آیا امت تو پس از تو مشرک می شوند؟ فرمود: نه. لکن در عبادت های خود ریا می کنند و به واسطه ریا در عبادت مشرک می شوند.

 

امام جمعه شهرستان صحنه گفت : بعد این آیه شریفه را تلاوت فرمودند که من کان یرجوا لقاء ربه فلیعمل عملا صالحا و لایشرک بعبادة ربه احدا.عمل خالص بسیار اندک است. اگر خدا بخواهد بر اساس عدالت خود با ما رفتار کند چیزی نداریم.عمل مقبولی نداریم. بزرگان دینی ما نگران این مسئله بودند. مرحوم آیت الله بروجردی در گفتگو با شخصی گریه اش گرفت و فرمود مرگم نزدیک است و نمی دانم عمل مقبولی دارم یا نه.

 

دکتر زارعی بیان کرد : آن شخص عرض کرده بود آقا شما این همه خدمت کرده اید و خدمات ایشان را یادآوری کرده بود. مرحوم آیت الله بروجردی فرموده بود اگر سرو کار من در محاسبه قیامت با شما بود که غمینداشتم. بعد با همان اشک چشم این فراز از فرمایش امیر المومنین را فرموده بود که أخلص العمل فإن الناقد بصیر بصیر.وقتی حال آیت الله بروجردی این است ما هم باید نگران شویم. از خدا طلب کار نشویم. در کارهای عبادی منیت را کنار بگذاریم.

 

در انجام کارها احترام بزرگترها را نگه داریم

 

مرحوم آیت الله شیخ جعفر شوشتری مجتهد بود. رساله عملیه داشت. مقلد داشت ولی برای امام حسین منبر می رفت و روضه می خواند. می فرمود اعمال ما معلوم نیست قبول باشد. راه نجات تمسک به حسین بن علی علیه السلام است. خدا ارادت به حسین را با قیمت گزاف می خرد. آه کشیدن برای مظلومیت حسین عبادت است.نفس المهموم لظلمنا تسبیح. امام صادق علیه السلام می فرماید هر چیزی قیمت و کیلی دارد جز اشک بر امام حسین علیه السلام که قیمت ندارد.غرض اینکه مبادا به خاطر سوابق، به خاطر چهار روز عبادت، به خاطر چهار روز اعمال مستحبی مغرور شویم. در انجام کارها احترام بزرگترها را نگه داریم. پیغمبر فرمود هرکه حرمت ریش سفید را بگیرد، حرمت مرا گرفته است. کارهای عبادی باید هماهنگ، زیر نظر نهاد های مربوطه و بدون بی احترامی به بزرگتر ها انجام شود.

 

 

از ارادت به امام حسین علیه السلام نهایت استفاده را ببریم. مسمع آمد خدمت امام صادق علیه السلام امام فرمود خوش به حال تو مسمع که در عراقی. آیا به زیارت امام حسین می روی؟ عرض کرد آقا خیلی کم. تحت تعقیب حکومت بین امیه ام. فرمود آیا وقتی برایت روضه امام حسین می خوانند گریه می کنی؟ عرض کرد بله یابن رسول الله. آنقدر اشک می ریزیم که نمی توانم غذابخورم امام فرمود به تو مژده می دهم در سکرات موت تو رسول خدا، امیر المومنین، فاطمه زهرا، حسن و حسین علیهما السلام و من می آییم. سفارشت را به قابض الارواح می کنیم.

 

عزرائیل از مادر به تو مهربان تر خواهد بود.حیف است این امتیازات را با بگو مگو با یکدیگر خراب کنیم. ما که زحمت می کشیم فعل حرام در خلال اعمال مستحبی مرتکب نشویم. بی احترامی به دیگران وجه شرعی ندارد بلکه خلاف شرع است. مسجد و اعتکاف مقدس است. اختلا ف نظر طبیعی است و اشکالی ندارد منتها مادامی که منجر به باند بازی و لجاجت نشود. لجاجت اجر کار ما را ازبین می برد.