رییس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

5 دندانپزشک و دندانساز قلابی در شهرستان صحنه دستگیر شد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 299679|17:14 - 1396/03/30
نسخه چاپی
 5 دندانپزشک و دندانساز قلابی در شهرستان صحنه دستگیر شد
پایگاه خبری امروله : رییس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از دستگیری پنج نفر که به بصورت غیرمجاز به عنوان دندانپزشک و دندانساز ف در شهرستان صحنه عالیت می‌کردند، خبر داد.

به گزارشامروله، ارسلان کرم‌سیما اظهار کرد: بعد از پیگیری‌های یک ساله سرانجام با صدور حکم دادگستری شهرستان صحنه و همکاری اداره اماکن این شهرستان توانستیم پنج مطبی که به صورت غیرمجاز فعالیت دندانپزشکی انجام می دادند، را پلمب کنیم.

 

وی افزود: این پنج دندانپزشک و دندانساز غیرمجاز یا دارای مدرک دندانسازی بوده و کار دندانپزشکی می‌کردند و یا فاقد هرگونه مدرک بوده و کار دندانسازی می‌کردند.

 

کریم سیما تصریح کرد: انجام اقدامات دندانپزشکی و دندانسازی بدون داشتن مدرک تخلف بوده و جرم محسوب می‌شود.

 

این مسئول افزود:همکاران معاونت درمان با صدور حکم دادگستری برای پلمب این پنج مرکز غیرمجاز اقدام کرده و پنج دندانپزشکی و دندانساز غیرمجاز دستگیر و تحویل مراجعه قضایی شدند.

 

کرم‌سیما خاطرنشان کرد: طی یک ساله گذشته بیش از 30 مرکز غیرمجاز دندانپزشکی در استان پلمب شده است.

 

رییس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه این افراد عموما از تابلوی دندانپزشکی استفاده نمی‌کنند، گفت: شناسایی این افراد و مراکز به راحتی مقدور نیست و معمولا به دنبال شکایت مردم می توان آنها را شناسایی و برای پلمب این مراکز اقدام کرد.

 

کرم‌سیما با بیان اینکه رونق کار این مراکز غیرمجاز به واسطه قیمت ارزان آنهاست، گفت: از مردم می‌خواهیم سلامت خود را فدای قیمت ارزان خدمات نکنند، زیرا در این گونه مراکز هیچگونه موارد بهداشتی رعایت نشده و خطر انتقال بیماری‌هایی از جمله ایدز و هپاتیت نیز وجود دارد.

 

وی افزود: از طرفی به دلیل نداشتن تخصص، مراجعان این افراد به طور معمول مجبور به مراجعه دوباره به دندانپزشکان متخصص می‌شوند و هزینه آنها طی این روند دو برابر می‌شود.

 

این مسئول تصریح کرد: از مردم می خواهیم به مراکز بی نام و نشان مراجعه نکرده و حتما هنگام مراجعه به پرونده کار و تابلوی دندانپزشکی توجه داشته باشند و درصورت عدم مشاهده این موارد، آن را به همکاران معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گزارش کنند.

 

isna

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد