مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه:

سالن تشریح شهرستان صحنه امسال کلنگ زنی خواهد شد

سرویس: شهرستانکد خبر: 299737|16:44 - 1396/04/04
نسخه چاپی
 سالن تشریح شهرستان صحنه امسال کلنگ زنی خواهد شد
پایگاه خبری امروله : مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت : جهت راه اندازی سالن تشریح شهرستان صحنه با پیگیری های لازم، مشکل نقشه و زمین آن حل شد و با تخصیص اعتبار آن، کلنگ این پروژه امسال بر زمین زده خواهد شد.

به گزارشامروله، آرتین کمالی ظهر امروز در یک نشست خبری از راه اندازی سالن تشریح پزشکی قانونی شهر جوانرود خبرداد و  اظهارداشت: با راه اندازی این سالن، منطقه اورامانات پوشش داده می شود و اجسادی که نیاز به کالبد شکافی داشته باشند دیگر بخاطر این موضوع به کرمانشاه انتقال داده نمی شوند. 

 


وی ادامه داد: جهت راه اندازی سالن تشریح شهرستان صحنه با پیگیری های لازم، مشکل نقشه و زمین آن حل شد و با تخصیص اعتبار آن، کلنگ این پروژه امسال بر زمین زده خواهد شد.

 

 

مدیرکل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه کرمانشاه جزء معدود کلانشهرهایی است که یک مرکز پزشکی قانونی دارد که جوابگوی حجم مراجعه کنندگان هم نیست، افزود: در سال 95 اقداماتی برای احداث مرکز شماره دو پزشکی قانونی کرمانشاه در منطقه بنت الهدی انجام گرفت و به محض تخصیص اعتبار کار احداث آغاز خواهد شد.

 

وی در خصوص راه اندازی واحد های پزشکی قانونی و سالن های تشریح در دیگر شهرستان های استان گفت: در سال 96 سالن تشریح هرسین و پزشکی قانونی پاوه راه اندازی می شود. سالن تشریح اسلام آبادغرب در سال گذشته بهینه سازی و به استاندارد روز نزدیک گردید.

 

کمالی به اجرای طرح دادپزشک در استان پرداخت و تصریح داشت: طرح داد پزشک را در مرکز استان به اجرای کامل درآوردیم هرچند که حولشی بسیاری داشت و مخالفت هایی با آن شکل گرفت. در این طرح همکار پزشک قانونی در آرامستان، با تعرفه رسمی کشور، گواهی فوت و جواز دفن صادر می کند.

 

وی از کلید خوردن راه اندازی بانک ژنتیک مجرمین در استان کرمانشاه طی سالجاری خبرداد و  خاطرنشان ساخت: در این برنامه، بسته به نوع جرم، اداره زندان ها برخی از مجرمین را به پزشکی قانونی می فرستد تا از آنها نمونه خون دریافت شود. درصورتی که فرد مجرم پس از آزادی جرمی دیگر مانند قتل مرتکب می شود با نمونه خونی که پلیس در اختیار ما قرار می دهد و با تطبیق آن با نمونه های خونی که در اختیار ما است، مجرم به سرعت شناسایی می گردد.

 

به گفته این مسئول؛ استان کرمانشاه در حال حاضر قطب آزمایشگاهی سم شناسی و ژنتیک غرب کشور است و در پی بدست آوردن قطبیت کامل آموزشی کشور در سالجاری است.

 

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه به بازگشایی مرز خسروی برای تردد زوار اربعین حسینی در سالجاری اشاره کرد و متذکر شد: این موضوع شرایط را برای ما کمی سخت خواهد کرد. هر چند که در شهرستان قصرشیرین یک مرکز پزشکی قانونی داریم اما قطعا باید نیروها و امکاناتی به آنجا اعزام شوند، این در حالی است که با کمبود اعتبار و امکانات مواجه هستیم.
وی در پایان خصوص روند پزشک ستیزی در جامعه پرداخت و یادآورشد: اگر این روند طی 15 سال آینده اینگونه ادامه یابد با تاثیراتی که در بخش درمان برجای خواهد گذاشت، همه مردم متضرر خواهند شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد