گفتگوی تفصیلی با یک بانوی محجبه صحنه ای

چادر را با هیچ چیز عوض نمی کنم / امنیت و آرامشی که حجاب به انسان می دهد با هیچ چیز قابل معاوضه نیست

سرویس: شهرستانکد خبر: 299979|15:22 - 1396/04/20
نسخه چاپی
چادر را با هیچ چیز عوض نمی کنم / امنیت و آرامشی که حجاب به انسان می دهد با هیچ چیز قابل معاوضه نیست
پایگاه خبری امروله : به منظورپاسداشت فرهنگ عفاف وحجاب و گرامیداشت شهدای فاجعه مسجد گوهر شاد وسایر شهدای مسیر عفاف وحجاب، از 17 تا 23 تیرماه به نام هفته عفاف وحجاب نام گذاری شده است.

به گزارشامروله، به منظورپاسداشت فرهنگ عفاف وحجاب و گرامیداشت شهدای فاجعه مسجد گوهر شاد وسایر شهدای مسیر عفاف وحجاب، از 17 تا 23 تیرماه به نام هفته عفاف وحجاب نام گذاری شده است.

 

به همین مناسبت برآن شدیم تا با یکی از دختران محجبه شهرستان صحنه در این خصوص مصاحبه ای داشته باشیم

 

 

خودتان را معرفی کنید:

 

با نام و یاد خدا بهاره ایوتوند هستم امسال دانش آموز مقطع پیش دانشگاهی در رشته تجربی در دبیرستان نمونه دولتی تلاش بودم.

 

 

از تاثیر عفاف وحجاب درپیشبرد برنامه ها و حضور مؤثر در جامعه بگویید:

 

حضور با  حجاب در جامعه به انسان امنیت وآرامشی می دهد که با هیچ چیز دیگری قابل معاوضه نیست.با عفاف وحجاب می توان به دور از حاشیه های زیادی که متاسفانه عده ای از جوانان در گیر آن هستند در جامعه حاضر شد.

 

 

از نقش نهادها وتشکلات مذهبی در اشاعه فرهنگ عفاف وحجاب بگویید:

 

هم اکنون  تشکلات زیادی هستند که در زمینه عفاف وحجاب فعالیت می کنند که درشهرما بسیج واتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان بیشتر در این زمینه فعال هستند.

 

 

از تاثیر بسیج بر روی خودتان بگویید:

 

من از سوم ابتدایی در پایگاه بسیج حضرت فاطمه زهرا (س) عضو هستم، در این مدت مربیان بسیاری داشته ام که آموزه های بسیاری را ازآنها فراگرفته ام.بسیج ظرفیت های بسیار زیادی دارد که با استفاده از آنها می توان بسیاری از مشکلات جامعه را حل نمود و باید از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده نمود.

 

 

از درستاوردها وموفقیت هایتان بگویید:

 

-بسیجی برگزیده وفعال حلقه های صالحین وبرگزیده شدن در ارائه تحقیق وپژوهش

-پژوهشگر برتر استان از سوی اداره کل آموزش وپرورش

- نفربرگزیده استان در طرح یادآوران(آممرین به معروف وناهیان ازمنکر)

-مقاله برتر استان با عنوان پدافند غیرعامل

-نفر برگزیده شعرخوانی استان

-نفر برگزیده کتاب خوانی استان از سوی کانون پرورش فکری

-خبرنگار نمونه و فعال استان ازسوی خبرگزاری پانا

-جوان برتر شهرستان از سوی آموزش وپرورش

-دختر نمونه شهرستان ازسوی آستان امام زاده خلیل الله

-فعال ونمونه فرهنگی ازسوی فرمانداری

-راوی نمایشگاه مدرسه انقلاب اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان که دراستان اول شد

-مقام سوم نهج البلاغه دراستان

-مقام دوم انشا نماز در استان

-رتبه اول قرائت قرآن و درس هایی از قرآن درشهرستان

و...

 

 

از بین فعالیت ها و دستاوردهایتان کدامیک برایتان با ارزش تر است:

 

به نظر من بزرگترین موفق ودستاورد من درطول زندگی حجابم است که به آن عشق می ورزم وآن را هدیه ی بزرگی از جانب خداوند متعال می دانم، این گوهر گرانبها از هرمقام و رتبه ای برایم ارزشمنتر است.

 

 

به نظر شما حجاب ایجاد محدودیت می کند؟

 

این جمله معروف راهمیشه شنیده ایم که حجاب مصونیت است نه محدودیت شاید برای خیلی ها این جمله کلیشه ای باشد اما حقیقت شیرینی است که فقط کسی که باعشق آن را بر می گزیند این حقیقت را درک می‌کند من افراد بسیاری را میشناسم که به خاطر حجاب ضعیفشان دربسیاری از فعالیت ها شرکت نمی کنند در واقع از نظر من بدحجابی وبی حجابی محدودیت می آورد نه  در ایران بلکه دربسیاری ازکشورها چون همان هایی که دم از آزادی وحقوق زنان در کشورهایشان می زنند درعمل نتوانسته اند امنیت زنان ودختران کشورشان را تامین کنند اما در ایران به لطف خدا و به برکت انقلاب اسلامی ایران وضع خیلی بهتر است اما جا برای بهتر شدن دارد.

 

 

نقش تربیتی حجاب برای بانوان به نظر شما چگونه است؟

 

رعایت حجاب فرصت رشد وتعالی روحی را برای بانوان و خانواده هایشان فراهم می سازد زن به عنوان مبدا آرامش در خانواده با ایفای نقش مهم مادری تاثیر بسیارزیادی بر تربیت فرزندان دارد مادر با رعایت حجاب وبه دنبال مصونت از بسیاری ازمشکلات بهتر می تواند به تربت فرزندانی مؤمن وخداجو بپردازد. در جوامع اسلامی که حتی مردان بزرگ از دامن آنان به معراج میروند، زن جایگاه والایی در توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی دارد.امام صادق(ع) میفرمایند: «خوشبخت کسی است که مادرش دارای گوهر گرانبهای عفت باشد».

 

 

اگر بخواهید حجاب را در یک کلمه توصیف کنید چه می گویید:

 

قدر مطلق ، همان طور که در ریاضی هرعددی چه مثبت و چه منفی اگر در قدرمطلق قرار بگیرد مثبت می شود حجاب نیز از یک بانو فردمثبتی برای دین، خانواده وجامعه اش می سازد.

 

 

* نقش حجاب در امنیت اجتماعی بانوان چگونه است؟

 

من این سؤال را بایک مثال پاسخ می دهم یک باغدار برای آنکه باغش که معرض دید است از آسیب وگزند دزدان در امان بماند دور باغش حفاظ می زند حجاب نیز برای یک زن کار همین حفاظ را می کند اگر زن بدون حفاظ وچترنجات درجامعه حضور یابد نمی تواند که از شر باران نگاه های هرزه در امان بماند چنانچه  پیامبر گرامی اسلام (ص) می فرمایند: نگاه به (نامحرم) یکی از تیر های زهر آلود شیطان است، هر کس از ترس خدا آن را ترک نماید، خداوند ایمانی به او عطا فرماید که شیرینی آن را در دل خویش بیابد.

 

 

متاسفانه باگسترش بدحجابی در جامعه شاهد مشکلات وفسادهایی هستیم که ریشه اصلی آن ها در بدحجابی است اگر سوی زنان حجاب رعایت شود وهم چنین مردان نگاه های خود را کنترل کنند ریشه فسادهای اخلاقی وبسیاری از مشکلات اجتماعی ناشی از این فساد ها خشک خواهد شد پس برهمه ما واجب که دستورات الهی گوش جان بسپاریم واین آیات قرآن کریم هم نوا شویم که فرماید: «قُلْ لِلْمُۆْمِنینَ یغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ یحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ وَ قُلْ لِلْمُۆْمِناتِ یغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ؛ ؛ [ای پیامبر] به مۆمنان بگو چشم‌‌های خود را (از نگاه به نامحرمان) فروگیرند و عفاف خود را حفظ كنند و به زنان با ایمان بگو چشم‌‌های خود را (از نگاه هوس‏‌آلود) فروگیرند و دامان خویش را حفظ كنند». (سوره نور آیات 30 و31)

 

درپایان هرصحبتی دارید بفرمایید:

 

از همه ی هم سن وسال هایم می خواهم با تمسک به قرآن واهل بیت وگوش فرادادن به توصیه های امام خامنه ای (مدظله العالی)، دوره ی پر فراز ونشیب جوانی را به خوبی سپری کنند، ما باید آگاه وهوشیار باشیم که ناخواسته باجهالت سرباز دشمن نشویم و تلاش کنیم با بصیرت وتقوا نقشه های دشمنان خبیث مخصوصا آمریکا ورژیم غاصب صهیونیستی را نقش برآب کنیم

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد