معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه:

روستای کورتویچ و کندوله شهرستان صحنه پایلوت اجرای برنامه اکوتوریسم می شوند

سرویس: شهرستانکد خبر: 300017|11:16 - 1396/04/25
نسخه چاپی
 روستای کورتویچ و کندوله شهرستان صحنه پایلوت اجرای برنامه اکوتوریسم می شوند
پایگاه خبری امروله : معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: روستای کورتویچ و کندوله پایلوت اجرای برنامه اکوتوریسم در استان کرمانشاه می شوند.

به گزارشامروله، علیرضا مرادی بیستونی، در مراسم پاک سازی و جمع آوری زباله های روستای هدف گردشگری کندوله که با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه و فعالان محیط زیست پیام آوران اردیبهشت و بخشدار بخش میان راهان انجام شد، در این رابطه اظهار داشت: یکی از اهداف این کار علاوه بر حفظ محیط زیست آماده سازی روستا جهت اجرای تورهای اکوتوریسم با مشارکت جوامع محلی است.

 

وی افزود: روستای کورتویچ و کندوله بعنوان پایلوت جهت اجرای برنامه اکوتوریسم انتخاب شده اند که با توجه به پتانسیل های این روستاها می توانند نقش موثری را در صنعت گردشگری استان ایفا نمایند.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه ادامه داد: در بالا دست این دو روستا روستای کرم بست نیز که جز بخش بیلوار از شهرستان کرمانشاه است می تواند بعنوان یکی دیگر از روستاهای دارای قابلیت گردشگری استان نقش آفرینی کند که اجرای برنامه اکو توریسم در این روستا نیز در دستور کار قرار گرفته است.

 

مرادی بیستونی هدف از اجرای برنامه اکوتوریسم در این روستاها را استفاده از پتانسیل های نهفته در روستا و مشارکت جوامع محلی دانست و گفت: این برنامه به منظور کسب درآمد توسط روستاییان از صنعت گردشگری انجام گرفته است.

 

 وی خاطرنشان کرد: بیش از 14 اقامتگاه بومگردی در دو روستای کندوله و کورتویچ شناسایی شده است که می تواند نظر طبیعت گردان و علاقه مندان به اکوتوریسم راجلب و موجب رونق منطقه شود.


  گفتنی است؛ در این برنامه مقرر شد تا بخشداری نسبت به نصب محل های جمع آوری زباله در روستا و پاکسازی محل های دپوی زباله در روستا و نیز اختصاص خودروی حمل زباله اقدام نماید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد