گزارش

همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شهرستان صحنه برگزار شد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 300063|09:22 - 1396/04/28
نسخه چاپی
	همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شهرستان صحنه برگزار شد
پایگاه خبری امروله : همایش پیشگیری از خودکشی باشرکت بهورزان، رده میانی ، کارشناسان ستادی وپزشکان مراکز وامام جمعه وطلاب حوزه علمیه خواهران وبرادران شهرستان صحنه در مجتمع امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد.

به گزارشامروله، همایش پیشگیری از خودکشی باشرکت بهورزان، رده میانی ، کارشناسان ستادی وپزشکان مراکز وامام جمعه وطلاب حوز ه علمیه خواهران وبرادران شهرستان صحنه در مجتمع امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد.

 

در این همایش حجت الاسلام والمسلمین احمد زارعی به اهمیت نقش روحانیت در کاهش آسیب های اجتماعی از جمله خودکشی داشت و تصریح کرد : در بعضی کشورهای غربی مساله خودکشی به دلیل داشتن باورهای خرافه پرستی به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است که این موضوع نشان می‌دهد دین و باورهای مذهبی نقش برجسته‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

 

وی با اشاره به ایجاد نشدن آسیب‌های اجتماعی در زمان کوتاه، تاکید کرد که مسئولان فقط از بروز آسیب‌های اجتماعی ابراز نگرانی می‌کنند و به‌صورت علمی و عملی روی این پدیده کار نمی‌کنند.

 

امام جمعه شهرستان صحنه گفت : با تشکیل کمیته‌های تخصصی در کارگروه آسیب‌های اجتماعی برای شناخت علت‌ها، باید و نبایدهای آسیب‌های اجتماعی، می‌توان گام‌های بهتری برای کاهش آن‌ها برداشت.

 

در ادامه دکتر احسان مهری با اشاره به اینکه خودکشی به عنوان یک آسیب جدی اجتماعی هر گروهی از جامعه را می تواند هدف قرار دهد، اضافه کرد که روحانیان و مبلغان مذهبی می توانند با توجه به موقعیت مذهبی که در جامعه دارند، نسبت به پیامدهای منفی این آسیب اجتماعی، به خانواده اطلاع رسانی کنند.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرشتان صحنه گفت : بعضی اتفاقات ناگوار زندگی، و برخی بیماری های جسمی می تواند علائمی شبیه افسردگی ایجاد کند و مهمترین خطری که فرد بیمار را تهدید می کند خودکشی است.

 

 

در ادامه این همایش دکتر کریمی روانپزشک و سوپر وایزر برنامه ی ملی در ارتباط با مهم ترین راه کارهای مقابله با خودکشی و کاهش این آسیب های اجتماعی مطالبی بیان کرد.