نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

امام جمعه در ایران از جنس مردم است/نماز جمعه قلب کار فرهنگی

سرویس: اخبار استانکد خبر: 300067|14:27 - 1396/04/28
نسخه چاپی
امام جمعه در ایران از جنس مردم است/نماز جمعه قلب کار فرهنگی
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری گفت: نماز جمعه محور امور و قلب فرهنگی جامعه اسلامی بوده و خطیب جمعه در ایران متفاوت و از جنس مردم است.

به گزارشامروله،  آیت الله مصطفی علما امروز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه امام جمعه  اسلام آباد غرب گفت: مقام معظم رهبری همواره بر اولویت کارهای فرهنگی تاکید دارند و نماز جمعه محور و قلب کار های فرهنگی محسوب می شود.

وی افزود: نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی ایران بود که به فرمان امام خمینی (ره) بعد از انقلاب احیا شد و کانونی برای بسیاری از امور کشور تبدیل شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: بسیاری از امور و لحظات  حساس کشور توسط همین نماز جمعه ها اداره شد که می توان به ۸ سال دفاع مقدس اشاره داشت که  جبهه ها از سوی تریبون نماز جمعه ها بود که مدیریت می شد.

وی در ادامه اظهار داشت: خطیب جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی  ایران متفاوت از خطیب جمعه دیگر کشورها  است و ائمه جمعه در ایران  از جنس مردم هستند و با اشاره به موقعیت زمانی و مکانی و نظرشخصی  و علم خود خطبه می خوانند  حال آنکه در بسیاری از کشور های اسلامی  خطیب بی اثر و وابسته وجود دارد.

آیت الله علما  در ادامه این موضوع اظهار داشت:  در سفری که به حج داشتم  خطیب جمعه مکه  در  جمع تجمع بزرگ مسلیمن جهان از سیر و پیاز سخن می گفت  در حالی که امام جمعه باید به مهم ترین مباحث روز منطقه و جهان اسلام بپردازد.

وی گفت: همه مردم و مسئولین باید در برگزاری باشکوه  نماز جمعه و دیگر شعائر  به امام جمعه کمک کنند  که شرکت در چنین اموری اجر بزرگی دارند.

آیت الله علما در پایان  سخنان خود حجت الاسلام محمدی پور  امام جمعه قبلی را روحانی  پر تلاش و از جنس مردم بر شمرد و از خدمات ارزنده ی وی تقدیر کرد  و همچنین  حجت الاسلام  مهری امام جمعه جدید را روحانی توانا و خدمتگذار دانست و اظهار امیدواری کرد که در این کسوت منشاء خیر و خدمت باشد.

همچنین امام جمعه سابق اسلام آباد غرب  در این آیین اظهار داشت: تمام تلاش من در این سالها تبلیغ دین مبین اسلام و ارشاد و هدایت مردم خصوصا نسل جوان بوده است.

حجت الاسلام سید امیر محمدی پور افزود: انشالله همه مردم و مسئولین با امام جمعه جدید همفکر و همراه باشند و در خدمتگذاری به انقلاب و نظام مقدس اسلامی  ایشان را یاری کنند.

امام جمعه جدید این شهرستان نیز اظهار داشت: اساسی ترین سنگر مردمی  نماز جمعه است که همه باید در استحکام این سنگر  پای کار و کوشا باشند.

حجت الاسلام محمد طه مهری افزود: امام جمعه باید  همراه با موازین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نیز همراه با درد دل های مردمی  حرکت کنند.

وی افزود: دفتر امام جمعه  باید مامن امنی برای همه مردم  و مسوولان با هر حزب و جناحی باشد و محور وحدت و همدلی قرار بگیرد.