امام جمعه شهرستان صحنه:

روحانی که دامنه نفوذ وتریبون دارد باید فعالیت سیاسی داشته باشد

سرویس: شهرستانکد خبر: 300074|12:37 - 1396/04/29
نسخه چاپی
 روحانی که دامنه نفوذ وتریبون دارد باید فعالیت سیاسی داشته باشد
پایگاه خبری امروله : امام جمعه شهرستان صحنه گفت : سیره عملی امام جعفر صادق (علیه السلام) می‌تواند الگویی مناسب برای روحانیون و مبلغان ما باشد.

به گزارشامروله، مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق با حضور جمعی از مسئولین ادارات ، بسیجیان و آحاد مختلف مردم در مسجد امام خمینی(ره) شهر صحنه برگزار شد.

 

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین احمد زارعی به بیان گوشه ای از زندگی این امام همام و جایگاهشان اظهار داشت: اين امام بزرگوار پايه‌گذار مذهب جعفری است و با نوشتن ادعيه، روايات و احاديث مختلف و نيز تربيت بيش از چهار هزار شاگرد نقش مهمی در ترويج و تقويت دين مبين اسلام داشته‌اند.

 

وی با بیان اینکه روحانیت داعیه دار حرکتی است که امام آغاز کرده است ادامه داد : سیره عملی امام جعفر صادق (علیه السلام) می‌تواند الگویی مناسب برای روحانیون و مبلغان ما باشد.

 

حجت الاسلام زارعی با اشاره به اینکه امام صادق ع فعالیت سیاسی داشت به گونه ای که ۲۵ بار توسط حاکم آن موقع فراخواند خاطر نشان کرد :فعالیت های امام صادق و شاگردان ایشان رصد میشد بنابرین امام صادق ع جریان ساز سیاسی بودند.

 

امام جمعه شهرستان صحنه گفت : روحانی که دامنه نفوذ وتریبون دارد باید فعالیت سیاسی داشته باشد

 

امام جعفر صادق در سال ۱۴۸ قمری و در سن ۶۵ سالگی توسط منصور دوانیقی مسموم ، در مدینه منوره به شهادت رسید و در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد