مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه خبر داد:

رشد ۷۰۰ درصدی مشارکت کرمانشاهیان در جشنواره کتابخوانی رضوی

سرویس: اخبار استانکد خبر: 300085|10:07 - 1396/04/31
نسخه چاپی
رشد ۷۰۰ درصدی مشارکت کرمانشاهیان در جشنواره کتابخوانی رضوی
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه از رشد ۷۰۰ درصدی مشارکت کرمانشاهیان در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی(ع) سال ۹۶ نسبت به سال قبل خبر داد.

به گزارشامروله، ، معصومه حسنی خونسار از افزایش ۷۰۰ درصدی مشارکت دوستداران کتاب و ائمه در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی(ع) سال ۹۶ نسبت به سال قبل خبر داد.

ویی به حضور گسترده تمامی اقشار جامعه اعم از شیعه و سنی و گروه های مختلف سِنی اشاره کرد و افزود: جشنواره رضوی فرصتی جهت شناخت دوباره و انس بیشتر امام رضا(ع) بود و مشارکت گسترده هم استانی های فهیم در این جشنواره نشان از ظرفیت و علاقه بسیار به مطالعه و فعالیت‌های کتابخوانی گروهی در استان است.

دبیر ستاد جشنواره کتابخوانی رضوی در استان کرمانشاه با اشاره به مشارکت و همراهی بیش از ۱۸ ارگان دولتی و نیمه دولتی در جشنواره کتابخوانی رضوی در استان کرمانشاه  خاطرنشان کرد: در جشنواره امسال معاونت فرهنگی شهرداری کرمانشاه تبلیغات جشنواره در شهر و کرمانشاه که شامل چاپ و نصب بنر در سطح شهر، چاپ پوستر جشنواره و ... همچنین صدا و سیمای مرکز کرمانشاه نیز با پخش تیزر و زیرنویس جشنواره، اخبار و گزارش هایی با موضوع جشنواره کتابخوانی رضوی(ع) در برنامه های رادیویی و تلویزیونی بصورت کاملا رایگان ما را در برگزاری هرچه بهتر جشنواره یاری کردند.

حسنی خونسار در ادامه ضمن تشکر از مدیران و روسای اداراتی که اداره کتابخانه های عمومی همراهی و همکاری کردند، گفت: اداراتی از قبیل کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره ورزش و جوانان استان، و دانشگاه علوم پزشکی در زمینه خرید کتاب، مشارکت و اهدای جوایز، همچنین بانک مسکن، بانک رسالت و فروشگاه دوچرخه توتونچی در مشارکت و اهدای جوایز به شرکت کنندگان و همچنین استانداری و فرمانداری کرمانشاه، اداره آموزش و پرورش، کانون مساجد، دفتر آستان قدس رضوی، دانشگاه رازی در زمینه اطلاع رسانی و مشارکت در برگزاری هرچه بهتر مسابقه و آئین اختتامیه به نحوی شرکت کردند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، مشارکت روسا و مدیران استانی و شهرستانی را نشان از توجه ویژه آنها به امر فرهنگ و ارتقای سطح آگهی جامعه نسبت به امامان معصوم و خانواده های آنها دانست.

وی در ادامه گفت: حدود یک هزار جلد کتاب از منابع جشنواره کتابخوانی رضوی با عناوین «زندگی به سبک خورشید»، نوشته: مهدی غلامعلی؛ «مهارت‌های زندگی در سیره رضوی» نوشته: محمدرضا شرفی، با موضوع امام رضا(ع)، کتاب‌های «بانوی ملکوت»، نوشته: علی کرمی‌جهرمی و «چلچراغ» نوشته: جلیل عرفان‌منش، با موضوع حضرت معصومه(س)، حضرت احمد بن موسی(ع)   با سفارش اداره های مذکور با ۴۰ درصد تخفیف تهیه و در اختیار آنان قرار داده شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه جشنواره در ایام امتحانات دانش آموزان و دانشجویان و ایام ماه مبارک رمضان برگزار شد، گفت: بیش از ۱۴ هزار و ۲۸۵ نفر از هم استانی های کتاب دوست و کتابخوان و دوستدار ائمه اطهار در دو بخش آنلاین و مکتوب و به دو صورت فردی و خانوادگی شرکت کرده اند که نسبت به مشارکت ۲۰۰۰ نفری در سال ۹۵ رشدی ۷ برابری یا ۷۰۰  درصدی داشته است.

دبیر ستاد جشنواره کتابخوانی رضوی در استان مشارکت بیش از ۲۸۱ خانواده را نشان از توجه خانواده ها به امر کتابخوانی و شناخت سبک زندگی امام رضا(ع) دانسته و تصریح کرد: از تعداد ۱۴ هزار و ۲۸۵ نفر مشارکت کننده در جشنواره ۸۲۰ نفر در قالب ۲۸۱ خانواده به صورت خانوادگی، حدود ۷۹۹۵ نفر بصورت مکتوب و انفرادی و ۵۴۷۰ نفر بصورت آنلاین شرکت داشته اند.

حسنی خونسار مسئولین و کتابداران کتابخانه های عمومی استان در تمامی نقاط استان، مهمترین وظیفه را در برگزاری پرشور جشنواره رضوی بر عهده داشتند، این عزیزان در دورترین ترین و محروم ترین نقاط استان با برگزاری جلسات جمع خوانی و معرفی کتاب، قصه گویی، نشست های کتاب‌خوان و مسابقات نقاشی با موضوع جشنواره کتابخوانی رضوی آحاد جامعه را با جشنواره آشنا و آنها را به شرکت در جشنواره دعوت کردند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به برنامه ریزی و برگزاری دو همایش «امام رضا(ع) را دوباره بشناسیم» با محوریت تحلیل و بررسی کتاب «امام رضا(ع) و زندگی» و همایش «زندگی کریمانه» ارائه مقالات با محوریت موضوعات کتاب «بانوی ملکوت» جهت کیفی کردن جشنواره اشاره داشت.

دبیر ستاد جشنواره کتابخوانی رضوی در استان در ادامه با اشاره به انتشار به موقع و خبار جشنواره توسط خبرنگاران خبرگزاریها و روزنامه ها عنوان کرد: خبرنگاران، خبرگزاریها و روزنامه سراسری و محلی با انتشار اخبار در ترویج فرهنگ رضوی بسیار مفید و مهم بوده اند.  

حسنی خونسار در ادامه از کارشناسان فرهنگی، مشارکت ها و روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان و روسای شهرستانهای تابعه که با تلاش شبانه روزی از ابتدا تا انتهای جشنواره با برگزاری جلسه های مختلف، نشست ها و دیدارهای مختلف با روسای ادارت و ارگانهای دولتی و نیمه دولتی و خیرین استانی و پیگیریهای مجدانه آنها در برگزاری بهتر جشنواره بسیار زحمت کشیده اند تشکر و قدردانی کرد.

حسنی خونسار در پایان با اشاره به اینکه آئین اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در ایام دهه کرامت به سه صورت ملی، استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد، ابراز داشت: استان کرمانشاه همزمان با سایر استانها در نظر دارد مراسم اختتامیه استانی جشنواره را در خور مردم فهیم کرمانشاه با مشارکت سازمانها و اداره های مذکور برگزار نماید و در آن با دعوت از مدیران ارشد کشوری و استانی از برندگان و منتخبین جشنواره به نحو شایسته ای تقدیر و تشکر شود.