درخواست عفو بین الملل از موگرینی در خصوص فعالان حقوق بشر در ترکیه

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 300135|12:20 - 1396/05/02
نسخه چاپی
درخواست عفو بین الملل از موگرینی در خصوص فعالان حقوق بشر در ترکیه
عفو بین الملل در آستانه دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مقامات ترکیه، خواستار آن شد تا موگرینی برای آزادی فعالان حقوق بشر اقدام کند.

به گزارشامروله، عفو بین الملل با انتشار پپامی در صفحه خود در توئیتر از «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواست تا در دیدارهای امروز خود با مقات کشور ترکیه در مورد آزادی فعالان حقوق بشر زندانی شده در این کشور بر آنکارا فشار بیاورد.

چندی پیش عفو بین الملل در گزارش سالانه خود از نقض گسترده حقوق بشر در ترکیه خبر داد.

این سازمان در گزارش خود، ضمن تاکید بر خشونت گسترده علیه شهروندان ترکیه به خصوص پس از انتخابات ۷ ژوئن، نگرانی های خود مانند آزادی مطبوعات، حملات تروریستی و بحران پناهندگان در سوریه را در این گزارش آورده است.

در این گزارش آمده است: دولت با هدف قرار دادن شبکه های پخش دیجیتال، شرکت های رسانه ای و تعقیب، تهدید و حمله فیزیکی به روزنامه نگاران منتقد توسط افراد ناشناس، فشار زیاد و بی سابقه ای بر بخش رسانه در این کشور آورده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: روزنامه نگاران منتقد سرشناس اخراج شده اند. وب سایت های خبری مانند رسانه های کُرد، با حکم قضایی و به دلایل غیر معلوم فیلتر شده اند. همچنین روزنامه نگارانی که در حال تهیه گزارش از جنوب شرق ترکیه بوده اند نیز دستگیر شده اند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد