در حال بروز رسانی؛

سرکشی جهانگیری از دستاوردهای آبی مشترک ۳ دولت اخیر/ بازدید وزیر صنعت از واحدهای تولیدی قدیمی در کرمانشاه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 300146|10:44 - 1396/05/03
نسخه چاپی
سرکشی جهانگیری از دستاوردهای آبی مشترک ۳ دولت اخیر/ بازدید وزیر صنعت از واحدهای تولیدی قدیمی در کرمانشاه
مرصادنیوز: معاون اول رئیس جمهور در سفری یک روزه به کرمانشاه از سد آبگیری شده جامیشان در سنقر و سد زمکان در دالاهو بازدید کرد.

به گزارشامروله،  معاون اول رئیس جمهور در سفری یک‌روزه به کرمانشاه  امروز سه شنبه از چند طرح آبی در استان کرمانشاه  بازدید خواهد کرد.

بازدید از سدهای آبگیری شده زمکان و جامیشان اولین برنامه های جهانگیری در کرمانشاه بود.

 کار ساخت این سد از سال ۸۸ آغاز شد و در اواخر سال گذشته به بهره برداری رسید. حجم مخزن این سد ۵۳ میلیون مترمکعب و طول تاج آن ۲۷۷ متر و جنس آن نیز سنگ ریزه‌ای با هسته رسی است.

تامین آب مورد نیاز اراضی پایین دست سد در سنقر و کلیایی به میزان ۳ هزار و ۵۶۰ هکتار و آب مورد نیاز بخش صنعت به میزان۶  میلیون مترمکعب از اهداف احداث این سد است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه، بخشی از آب این سد نیز برای توسعه گردشگری و آبزی پروری در نظر گرفته می‌شود.

همچنین جهانگیری از سد زمکان در شهرستان دالاهو که بیش از ده سال پیش کار ساخت آن آغاز و سپس بهره برداری شد بازدید کرد.

شروع ساخت سد زمکان از سال ۸۵ بوده و اهداف احداث این سد نیز آبیاری ۱۵۷۰ هکتار از اراضی پایین دست و تامین آب برای ۵۳۰ هکتار از باغات گهواره است.

حجم مخزن سد زمکان ۲۳ میلیون مترمکعب و طول تاج آن ۲۷۸ متراست.

معاون اول رئیس جمهور قرار است از مراحل اجرایی پروژه ایران خودروی کرمانشاه که از مصوبات سفر سال ۹۰ رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه هست هم بازدید کند.

پروژه ایران خودرو کرمانشاه قرار بود قبل از انتخابات به صورت نا تمام توسط رئیس جمهور افتتاح شود که به دلیل برخی حواشی لغو شد.

جهانگیری عصر امروز در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه شرکت می کند و به گفته او موانع توسعه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی استان بررسی خواهد شد.

 

بازدید وزیر صنعت از واحدهای تولیدی قدیمی در کرمانشاه

محمدرضا نعمت زاده امروز سه شنبه در سفری یک روزه به همراه اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور به استان کرمانشاه از واحدهای تولیدی قدیمی در استان بازدید کرد.

وی در این سفر به کارخانه تولید کننده قطعات خودرو «پیک افروز غرب» و خط تولید آن که در شهرک صنعتی فرامان قرار دارد و از سال ۷۲ آغاز به کار کرده است سر زد.

 این واحد تولیدی قدیمی سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه، قطعات خودرو تولید می‌کند.

وی هم چنین از  کارخانه تولید کننده قطعات جلوبندی خودرو «محورسازان زاگرس» بازدید کرد.

این کارخانه از سال ۸۶ آغاز به کار کرده و هم اکنون روزانه ۱۵۰۰ قطعه تولید دارد.

وزیر صنعت از طرح توسعه شرکت قطعات خودرو مارپیچ باختر نیز با ظرفیت تولید سالانه بیش از یک میلیون قطعه  نیز بازدید به عمل آورد.

 

ادامه دارد...