در جلسه امروز صورت می گیرد

انتخاب اعضای هیأتهای کردستان برای مذاکره درباره جدایی از عراق

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 300924|11:07 - 1396/06/20
نسخه چاپی
انتخاب اعضای هیأتهای کردستان برای مذاکره درباره جدایی از عراق
کمیته عالی برگزاری همه پرسی کردستان روز دوشنبه (امروز) برای تعیین اعضای هیأت هایی که کردستان می خواهد برای مذاکره به کشورهای مجاور عراق و کشورهای اروپایی اعزام کند، تشکیل جلسه می دهد.

به گزارشامروله،  به نقل از «شفق نیوز»، کمیته عالی برگزاری همه پرسی کردستان عراق روز دوشنبه (امروز) تشکیل جلسه می دهد تا هیأت های دیپلماتیکی که قرار است برای مذاکره در خصوص برگزاری همه پرسی جدایی کردستان به کشورهای مجاور عراق و چند کشور اروپایی سفر کند را انتخاب کند.

بر اساس این خبر این هیأت ها باید مسأله برگزاری همه پرسی جدایی کردستان عراق و دلایل کردستان برای این اقدام و تلاش برای جدایی از عراق را با کشورهای مجاور و مسئولان اروپایی در میان بگذارند.

این کمیته روز گذشته نشستی در اربیل با حضور «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق و «کوسرت رسول علی» معاون بارزانی برگزار کرده بود و در این جلسه تمام درخواست ها برای لغو یا به تعویق انداختن همه پرسی کردستان عراق را رد کرده بود.

کردستان عراق بنا دارد روز ۲۵ ماه جاری میلادی همه پرسی به منظور جدایی از عراق برگزار کند، این اقدام کردستان عراق با مخالفت همه کشورهای مجاور عراق و نهادهای بین المللی مواجه شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد