هشدار سفارت آمریکا به والی«بلخ» در مورد مخالفت با دولت افغانستان

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 300926|11:12 - 1396/06/20
نسخه چاپی
هشدار سفارت آمریکا به والی«بلخ» در مورد مخالفت با دولت افغانستان
اخبار ضد و نقیضی از هشدار سفارت آمریکا در کابل به والی ولایت بلخ افغانستان حکایت دارد مبنی بر اینکه برای باقی ماندن در قدرت باید از مخالفت با دولت افغانستان دست بکشد.

به گزارشامروله، به نقل از افق، گزارش های ضد و نقیضی وجود دارد که نشان می دهد سفارت آمریکا در کابل به «عطا محمد نور» والی «بلخ» و رئیس حزب جمعیت اسلامی افغانستان هشدار داده است که اگر می خواهد در قدرت باقی بماند باید از مخالفت با دولت این کشور دست بردارد.

براساس این گزارش، مقامات آمریکایی در افغانستان تلاش دارند تا به کشمکش‌های سیاسی بین عطا محمد نور و کاخ ریاست جمهوری افغانستان پایان دهند.

درحالیکه به نظر می‌رسد اشرف غنی برای برکناری عطامحمدنور از ولایت بلخ تلاش می کند اما مقامات آمریکایی با طرف‌های درگیر دیدار کرده‌اند.

گفته می‌شود که مقامات آمریکایی در دیدار با والی بلخ ضمن هشدار در مورد عواقب تنش با کاخ ریاست جمهوری پیشنهاداتی نیز ارائه کرده‌اند.

تاکنون نه عطا محمد نور و نه سفارت آمریکا صحت این خبر را تایید نکرده اند.

 لازم به ذکر است که چندی پیش ائتلاف نجات افغانستان با شرکت عطا محمد نور، ژنرال «دوستم» معاون اول  و «محمد محقق» معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان و با هدف اعمال فشار بر اشرف غنی تشکیل شد، آنان هدف از ایجاد این ائتلاف را اصلاح نظام افغانستان اعلام کردند.