در شهرستان گیلانغرب صورت گرفت؛

پایان نزاع دسته جمعی با وساطت ریش سفیدان و تلاش پلیس

سرویس: اخبار استانکد خبر: 301496|14:55 - 1396/07/24
نسخه چاپی
پایان نزاع دسته جمعی با وساطت ریش سفیدان و تلاش پلیس
نزاع جمعی در شهرستان گیلانغرب با تلاش و حضور به موقع پلیس و تدبیر ریش سفیدان ایل پایان گرفت.

به گزارشامروله، به نقل ازخبرنگار مطلع الفجر،نزاع جمعی که درگیلانغرب به دنیال مشکلات خانوادگی  در چند روز گذشته رخ داد و منجر به دستگیری نزدیک به 30 نفر از طرفین درگیری شد با تدبیر ریش سفیدان ایل وتلاش انتظامی پایان گرفت.

 دادستان گیلانغرب در  این خصوص در گفتگو با مطلع الفجراظهار داشت: به علت مشکلات بین دو خانواده از طوایف گیلانغرب به دلیل فقدان تقسیم بندی و ممیزی مراتع و همچنین زیاده خواهی برخی از افراد و تحریک احدی از طرفین، درگیریی بوجود آمد.
وی تصریح کرد: بر اثر اخلاف نظر و اینکه طرفین دعوا از طایفه ای پرجمعیت بودند به سرعت درگیری تشدید و منجر به زخمی شدن برخی از افراد شرکت کننده در نزاع  و ایجاد ترس در مردم شد.

کیوان عبدیگفت: به قید فوریت و با هماهنگی مرجع قضایی نیروهای انتظامی، اطلاعات و نیروهای سپاه برای پایان دادن به ماجرا وارد عرصه شدند که نهایتا درگیری بعد از چند ساعت پایان داده شد.

تقدیر از ریش سفیدان،نیروی انتظامی و بسیج

دادستان گیلانغرب با عنوان این مطلب اظهار داشت: خوشبختانه در این بین میانجگری و وساطت افراد خیری از هر دو طرف نزاع و همچنین حضور ریش سفیدان  و بزرگان شهرستان بویژه اقای شیرزادی منجر به مصالحه شد.

وی ابراز داشت: پرونده  قضایی درخصوص عاملین نزاع  به لحاظ جنبه عمومی تشکیل شده و بر روال قانونی به سرعت رسیدگی خواهد شد.

 عبدی از حضور خیرین و ریش سفیدان، نیروهای اطلاعات و امنیتی، فرمانداری، انتظامی و بسیج به لحاظ ختم شدن نزاع به مصالحه تشکر کرد .

این مقام قضایی همچنین به  متخلین نظم عمومی هشدار داد و گفت: کسانی که بخواهند بدون رعایت حقوق شهروندی موجبات سلب آرامش و امنیت عمومی را فراهم کنند با برخورد شدید و بدون اغماض قانون مواجه خواهند شد.

منابع طبیعی در تقسیم بندی مراتع دقت کافی و بدون مماشات داشته باشد

دادستان گیلانغرب در پایان خطاب متولیان حوزه منابع طبیعی خصوصا اداره منابع طبیعی و آبخیزی داری اظهار داشت: مراجع  متولی منابع طبیعی موظف هستند  دررابطه با ممیزی و تقسیم بندی مراتع دقت کافی  و بدون مماشات اتخاذ کنند .