از تاجیکستان تا واتیکان؛

پیامهای تسلیت رهبران جهان به مردم ایران و عراق ادامه دارد

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 301956|13:18 - 1396/08/23
نسخه چاپی
پیامهای تسلیت رهبران جهان به مردم ایران و عراق ادامه دارد
ابراز همدردی و پیام های تسلیت مقامات و رهبران کشورهای مختلف جهان با مردم ایران و عراق بواسطه زلزله مرگبار شامگاه یکشنبه همچنان ادامه دارد.

به گزارشامروله، به نقل از رسانه های خبری، «پاپ فرانسیس» رهبرکاتولیک های جهان با ارسال پیامی با حادثه دیدگان زلزله ایران و عراق ابراز همدردی کرد.

پاپ فرانسیس با ارسال دو تلگرام به ایران و عراق تسلیت خود را درباره خسارت ها و از دست رفتن تعدادی از شهروندان این دو کشور در جریان زمین لرزه شدید یکشنبه شب در مرزهای غربی ایران ابراز داشت.

«قربانعلی بردی محمد اف» رئیس جمهوری ترکمنستان نیز در پیامی خطاب به دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران وقوع زلزله در استان های غربی کشورمان را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

رئیس جمهوری ترکمنستان در این پیام ضمن اظهار همدردی با بازماندگان این حادثه و آرزوی بهبود عاجل مصدومان، آمادگی این کشور را برای ارسال کمکهای بشردوستانه به حادثه دیدگان اعلام کرد.

«ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا نیز با ارسال تلگرامی به «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران، مراتب تسلیت و همبستگی‌ خود با قربانیان زلزله در غرب ایران را ابراز داشت.

راخوی در این تلگرام نوشت: به نیابت از طرف خود و دولت و همچنین مردم اسپانیا، می‌ خواهم صمیمانه ترین تسلیت ها و احساسات همبستگی‌ با تمامی ملت ایران پس از زلزله ویرانگری که صدها کشته و خسارات مادی گسترده ای بر جا گذاشته است، ابراز کنم.

وزارت خارجه هلند در پیامی توئیتری همدردی «هالبه زلسترا» وزیر خارجه این کشور با آسیب دیدگان زمین لرزه ایران و عراق را اعلام کرد.

وزیر خارجه هلند گفت: افراد زیادی در زمین لرزه یکشنبه شب ایران و عراق جان خود را از دست دادند. ابعاد ویران گسترده است. با قربانیان و عزیزان آن ها و همچنین کسانی که آسیب دیده اند، همدرد هستیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد