سامانتا پاور:

آمریکا باید مدت‎ها پیش از حمایت ائتلاف سعودی دست می‎کشید

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 301979|12:18 - 1396/08/24
نسخه چاپی
آمریکا باید مدت‎ها پیش از حمایت ائتلاف سعودی دست می‎کشید
نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل می‎گوید واشنگتن باید مدت‎ها پیش از دخالت نظامی در جنگ یمن پرهیز می‎کرد.

به گزارشامروله،  «سامانتا پاور» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد در پیامی توئیتری نوشت: آمریکا باید مدت‎ها پیش به حمایت از ائتلاف سعودی (در جنگ یمن) پایان می‎داد. این ائتلاف علاوه بر کشتار هزاران غیرنظامی در حملات هوایی، حالا به مردم گرسنگی می‎دهد. دیگر بس است!

گفتنی است این اظهارات پاور واکنشی است به اقدام روز گذشته مجلس نمایندگان آمریکا که با اکثریت آراء قطعنامهای را مبنی بر غیرمجاز بودن دخالت نظامی آمریکا در جنگ یمن صادر کرد.

البته این قطعنامه غیرالزام آور که با ۳۶۶ رای موافق در برابر ۳۰ رای مخالف تصویب شد، به هیچ وجه خواهان توقف حمایت‌های آمریکا از عربستان نیست اما به همکاری اطلاعاتی پنتاگون در زمینه شناسایی اهداف و سوخت رسانی به هواپیماهای سعودی اذعان می‌کند.

در بخشی از این بیانیه تاکید می‌شود که مجوز عملیات‌های نظامی آمریکا تنها برای مبارزه با القاعده و بقیه گروه‌های تروریستی است و شامل حوثی‌های یمن نمی‌شود.

 گفتنی است این قطعنامه نمادین بیشتر مصرف داخلی دارد و در واقع تاکیدی است بر حق کنگره به تصمیم‌گیری و نظارت بر عملیات‌های نظامی که در خارج از آمریکا انجام می‌شود.

حمایت فراحزبی از این قطعنامه نشان از نگرانی اعضای کنگره درباره افزایش حضور فراسرزمینی نظامیان آمریکا در سالهای اخیر دارد حال آنکه به همان نسبت از حجم نظارت کنگره کاسته میشود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد