گفتگو

نایلون هایی که دوست دار محیط زیست هستند

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 302012|15:06 - 1396/08/27
نسخه چاپی
نایلون هایی که دوست دار محیط زیست هستند
پایگاه خبری امروله : امروزه انسان در جهان مدرن با انبوهی از مشکلات زیست محیطی از جمله آلودگی‌های مختلف آب، خاک و هوا دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارشامروله، امروزه انسان در جهان مدرن با انبوهی از مشکلات زیست محیطی  از جمله آلودگی‌های مختلف آب، خاک و هوا دست و پنجه نرم می‌کند. آلودگی‌هایی که بر اثر بی‌احتیاطی و کم توجهی انسان و تخریب زمین به وجود آمده و در صورت نادیده گرفته شدن می‌توان منجر به  کوتاه شدن عمر زمین و در خطر افتادن زندگی  فرزندانمان شود.

 

یکی از مهمترین معضلات آلودگی‌ محیط زیست که نقش مهمی در به خطر انداختن عمر زمین و ضرر و زیان به سلامتی انسان را دارد تولید پلاستیک است. اگر نگاهی به دور و بر خود بیندازید خواهید دید حجم بالایی از از پلاستیک‌های استفاده شده در طبیعت را مواد پلاستیکی مانند نایلون و ظروف یک بار مصرف تشکیل می‌دهد.

 

به همین منظور با دارنده یک پایان نامه محصول محور گفتگویی انجام داده ایم که شما را به خواندن آن دعوت میکنیم

 

لطفا خودتان را معرفی کنید:

 

من ،سحر حقانی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی اقتصاد  و کارشناسی ارشد تکنولوژی مواد غذایی هستم و گاهی دست به قلم میشوم و شعر می گویم.

 


در مورد تحقیقی که انجام داده اید توضیح بدهید :

 

از آنجا که ایران دارای بیشترین تنوع گیاهان دارویی در جهان است و این پتانسیل در ایران بیشتر در کرمانشاه قابل دسترسی می باشد  و صحنه نیز از این امر مستثنی نیست استفاده از گیاهان دارویی و بومی صحنه برای جلوگیری از فساد پذیری و افزایش ماندگاری مواد غذایی که یک روش طبیعی و ارگانیک  هست و هزینه های تولید رو پایین می آورد امری الزامی به نظرم رسید  و در صورت همکاری مسئولین می تواند منجر به  ایجاد اشتغال در سطح استان و شهرستان شود.

 

 


در مورد نایلون نشاسته بیشتر توضیح بدهید

 

این کیسه نشاسته سیب زمینی با حداقل هزینه ی  ممکن تولید شد و توجیه  اقتصادی بالایی دارد از آنجا که من رشته های تحصیلی اقتصاد و صنایع غذایی رو با هم در این طرح ادغام کردم  توانستم یک محصول زیست تخریب پذیر تولید کنم که توجیه اقتصادی خوبی  داشته باشد.

 

باید گفت ما سالانه با مازاد تولید سیب زمینی در ایران مواجه ایم که این میزان مازاد گاهی از طرف کشاورزان و مسئولین معدوم می شود که با تولید نشاسته و به کار بردن  نشاسته ها در خط تولید فیلم بسته بندی(نایلون) این دغدغه  نابودی  محصول کشاورزی رو می توان برطرف کرد.

 

برای ساخت این نایلون چه اقداماتی انجام دادید؟

 

حدود چند ماه کار تحقیقاتی  کتابخانه ی  و دو ماه کار آزمایشگاهی، روزانه به مدت میانگین ۱۰ ساعت صورت گرفت.

 


از ویژگی های این پلیمر چیست؟

 

یکی از بارزترین خصوصیاتش بازیافتی بودن این نایلون در محیط است که به حفظ آن کمک می کند یا اینکه این پلیمر می تواند در تولید کمپوست و بستر های مناسب برای پرورش محصولاتی مث قارچ خوراکی و باغبانی بکار برده شود  و همچنین منجر به افزایش عمر ماندگاری محصولات و مواد غذایی است.

 


نایلون که قرار است  تولید شود در طبیعت بعد از چه مدت بازیافت می شود؟

 

خیلی سریع  حتی ما می توانیم از آن  به عنوان کود استفاده کنیم یا حتی مورد استفاده دام قرار گیرد. با توجه به قطر پلیمر زمان تجزیه در محیط متفاوت است ولی می تواند زیر ۶ ماه در طبیعت تجزیه شود.

 

 


شعر هم می گویید؟

 

بله ، سه سالی است که شعر می گویم و حدود ۱۰۰ شعر و نامه ادبی دارم.


چه خدماتی می توانید داشته باشید؟

 

اشتغال زایی، با توجه به اینکه ما بیشترین آمار بیکاری را در کشور داریم و خدمت به محیط زیست چون همینطور که  در جریان هستید زباله های سنتزی علاوه بر آلوده کردن خاک، شیرابه های این زباله ها به اعماق خاک نفوذکرده وباعث آلودگی آبهای زیر زمینی میشوند که این آلودگی رو کل اکوسیستم یه منطقه اثر سو و مخرب دارد از  اکوسیستم یک دریاچه تا بخش کشاورزی و محصولات کشاورزی آلوده به سموم این زباله ها و ...

 


سخن آخر :

 

جا داره تشکر ویژه کنم از اعضای  خانواده ام که وجودشان  بی شک بزرگترین نعمت  زندگی من است تشکر می کنم از اساتیدم و  دوستانم که همیشه  وجودشان مایه دلگرمی من بوده است. اما حرف آخرم با مسئولین شهر است که به استعداد جامعه ی علمی، هنری و ورزشی جوانان  این شهر نظر کنند و فراموش نکنند ما نیاز به زیر ساخت هایی داریم که بدون حمایت این بزرگوارن به وجود نمی آید متاسفانه در شهر ما به جای حمایت، یا وعده ی بدون پشتوانه  داده می شود   یا اینکه جدی نگرفتن جامعه علمی و هنری و ورزشی .


ما زنده بر آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست...

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد