امروله گزارش می دهد

امنیت پارک جواد آباد با ساماندهی آن بدست می آید/ دادستان شهرستان صحنه : توجه به مناطق محروم باعث کاهش جرایم می شود

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 302043|22:07 - 1396/08/29
نسخه چاپی
امنیت پارک جواد آباد با ساماندهی آن بدست می آید/ دادستان شهرستان صحنه : توجه به مناطق محروم باعث کاهش جرایم می شود
پایگاه خبری امروله : با توجه به اینکه منطقه شرقی شهر صحنه از وجود فضای سبز و پارک محروم می باشد و تا کنون اقدام قابل توجهی برای این منطقه انجام نشده ساماندهی پارک این محله علاوه بر این در توسعه شهر مهم می باشد فضا را برای معتادان و فروشندگان مواد مخدر نا امن می سازد.

به گزارشامروله، اعتیاد به مواد مخدر یک مشكل اجتماعی است كه اكثر جوامع به آن مبتلا هستند.اطلاعات و آمار جدیدی كه درباره موضوع مواد مخدر و اعتیاد در جامعه ما منتشر می شود، حاكی از مسأله بودن این پدیده اجتماعی است.

 

طی آماری که از دبیر جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران منتشر شده است حاکی از آن می باشد که سالانه ۵ درصد به جمع معتادان كشور افزوده می شود که این آمار بسیار نگران کننده است.

 

موضوع اعتیاد مربوط به شهر یا منطقه خاصی نمی شود و شهر صحنه نیز از این موضوع جدا نیست به گونه ای که اگر در خیابان ها ، مکان های عمومی گشتی و گذاری داشته باشیم با انواع افراد معتاد برخورد می کنیم که چهره شهر از نظر اجتماعی نا امن کرده اند.

 

در برخی از مناطق شهر صحنه به دلیل وجود فضای مناسب برای فعالیت معتادان و فروشندگان مواد مخدر برخی از محله های شهر صحنه را نا امن ساخته است که یکی از این مکان ها پارک محله جواد آباد می باشد که با گذشت چندین سال رها شده و هیچ اقدامی برای آن صورت نگرفته است.

 

با توجه به اینکه منطقه شرقی شهر صحنه از وجود فضای سبز و پارک محروم می باشد و تا کنون اقدام قابل توجهی برای این منطقه انجام نشده ساماندهی پارک این محله علاوه بر این در توسعه شهر مهم می باشد فضا را برای معتادان و فروشندگان مواد مخدر نا امن می سازد.

 

 

پارک محله جواد آباد نیاز مند توسعه همه جانبه است

 

در ادامه این گفتگو ها یک شهروند ساکن محله جواد آباد شهر صحنه اظهار داشت : متاسفانه پارک جنگلی این محله مکانی برای فروش و توزیع مواد مخدر تبدیل شده است و افراد آزادانه و بدون هیچ گونه هراسی اقدام به مواد فروشی می کنند.

 

وی در ادامه تاکید : فضای سبز پارک جنگلی محله جواد آباد به دلیل افزایش افراد معتاد و نبود امنیت لازم برای حضور خانواده ها بعد از گذشت چندین سال توسعه پیدا نکرده و به یک مکان پر از تهدید تبدیل شده است.

 

محمد خزایی در پایان گفت : مردم این محله از مسئولین مربوط درخواست دارند تا فکری به حال این قضیه بشود و این محله از وجودافرادی که برای امنیت اجتماعی افراد مضر هستند پاک سازی شود.

 

 

 

مواد مخدر یکی از مهمترین آسیب های جامعه کنونی است

 

مسعود صمدی در گفتگو با امروله عنوان کرد : امروزه یکی از مهمترین آسیبی که جامعه ما را تهدید می کند مسئله مواد مخدر است.

 

وی ادامه داد : منشا و بستر بخشی از آسیب هایی چون طلاق، حاشیه نشینی در شهر ها و سرقت؛ اعتیاد می باشد و رقم قابل توجهی از سرقت بویژه سرقت های خرد در اثر اعتیاد به مواد مخدر شکل می گیرد.

 

صمدی اشاره ای  به توسعه متوازن کلیه نقاط شهری داشت و تصریح کرد : توجه بیشتر به مناطق محروم و توسعه آنان به منظور پیشگیری از وقوع جرم با توسعه روشنایی و فراهم ساختن زمینه حضور خانواد ها در این مکان ها بسیار موثر است.

 

دادستان شهرستان صحنه اشاره ای به پارک محله جواد آباد داشت و گفت : از شهرداری و شورای اسلامی انتظار می رود که به پارک این محله توجه جدی داشته باشند چرا که تمام زیر ساخت های آن برای وجود یک پارک مهیا می باشد.