دبیر اجرایی کنگره کلینیکال آنکولوژی خبر داد؛

تصمیم وزارت بهداشت برای راه‌اندازی مراکز غربالگری سرطان

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 302409|19:14 - 1396/09/23
نسخه چاپی
تصمیم وزارت بهداشت برای راه‌اندازی مراکز غربالگری سرطان
دبیر اجرایی دومین کنگره بین‌المللی کلینیکال آنکولوژی ایران، از تصمیم وزارت بهداشت برای راه‌اندازی مراکز غربالگری سرطان در شهرهای مختلف کشور خبر داد.

به گزارشامروله، دکتر احمد مافی با اشاره به اینکه مبتلایان به این بیماری در مراحل پیشرفته متوجه مشکل خود می‌شوند، گفت: درشرایط کنونی، امکانات خوبی برای انجام تست‌های غربالگری سرطان در کشور نداریم و مردم نمی‌دانند برای انجام این تست‌ها باید به چه مراکزی مراجعه کنند. این موضوع سبب شده است بسیاری از افراد مبتلا به سرطان، با حاد شدن بیماری خود متوجه آن شوند.

وی، اجرای طرح غربالگری سرطان را برای شناسایی و درمان به موقع بیماری ضروری دانست و اضافه کرد: ترس از وجود بیماری سرطان دلیل دیگری است که سبب شده است افراد علاقه‌ای به انجام تست‌های غربالگری سرطان نداشته باشند.

مافی خاطرنشان کرد: نگرشی که در جامعه به سرطان وجود دارد این است که این بیماری غیرقابل درمان است. متاسفانه درباره اصلاح این تفکر و اینکه بیماری سرطان با روش‌های درمانی مختلف قابل درمان است اطلاع رسانی خوبی صورت نگرفته است. برای اصلاح این نگرش رسانه‌ها باید تلاش بیشتری کرده و به گونه‌ای عمل کنند که ترس افراد مبتلا به سرطان از بین برود.

دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی رادیوتراپی و انکلوژی ایران، نبود مراکز مشخص و دایمی برای انجام تست غربالگری سرطان را یکی از موانع شناسایی به هنگام بیماران دانست و افزود: باید به صورت تدریجی مراکز غربالگری و تست سرطان درکشور راه اندازی شود.

مافی اضافه کرد: به تعداد کافی نیروی متخصص و توانمند برای انجام تست غربالگری و آغاز روند درمان بیماران تربیت شده و آماده کار هستند. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز برای ایجاد مراکز غربالگری سرطان اعلام آمادگی کرده است و تنها مشکل، تأمین منابع مالی برای آغاز فعالیت این مراکز است.

دومین کنگره بین‌المللی کلینیکال انکولوژی ایران و دوازدهمین کنگره سالیانه کلینیکال آنکولوژی تا ۲۴ آذر ۹۶ در هتل المپیک تهران در حال برگزاری است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد