مدیرکل ثبت‌احوال استان کرمانشاه مطرح کرد:

دریافت کارت ملی هوشمند مستلزم تعویض شناسنامه نیست

سرویس: اخبار استانکد خبر: 302892|10:24 - 1396/10/24
نسخه چاپی
دریافت کارت ملی هوشمند مستلزم تعویض شناسنامه نیست
مرصادنیوز: مدیرکل ثبت‌احوال استان کرمانشاه، دریافت کارت ملی هوشمند را مستلزم تعویض شناسنامه ندانست و گفت: تنها در صورت مستعمل و کهنه بودن شناسنامه و تغییرات هویتی باید تعویض شود.

به گزارشامروله،  علیرضا قبادی  در خصوص اینکه آیا برای دریافت کارت ملی هوشمند باید افراد شناسنامه های قدیمی خود را نیز تعوض کنند یا نه؟ گفت: برای این موضوع نیاز به تعویض شناسنامه نیست.

وی تاکید کرد: برای دریافت کارت ملی هوشمند، تعویض شناسنامه الزامی نیست و تنها کسانی که شناسنامه آنها مستعمل و کهنه شده یا تغییرات هویتی داشته باشند، باید تعویض شود.

مدیر کل ثبت احوال استان کرمانشاه از ثبت بیش از ۷۹۸ هزار درخواست برای صدور کارت ملی هوشمند نیز در استان خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از ۷۵۶ هزار مورد تحویل مردم شده است.

امسال تمام کارت های بانکی، گواهینامه و... در کارت ملی هوشمند تجمیع می شود

وی به روند تغییر کارت ملی به کارت هوشمند اشاره و خاطر نشان کرد: امسال مصوب شد که تمام کارتهای بانکی، گواهینامه و ... در کارت هوشمند تجمیع شده که قرار است در چند بانک به صورت پایلوت این کار انجام شود.

وی با بیان اینکه تا کنون فقط ۵۱ درصد از مردم برای دریافت کارت هوشمند اقدام کردند، خاطرنشان کرد: تا آخر آذر ماه امسال ۷۹۸ هزار و ۷۴ نفر درخواست داشتیم که از این تعداد ۷۹۱ هزار و ۲۱۶ مورد کارت صادر شده و ۷۵۶ هزار و ۲۱۶ مورد آن تحویل مردم شده است.

ابطال کارت‌ها ملی با اعتبار سال ۸۹

این مسئول گفت: از ابتدای سال ۹۷ کسانی که کارت  قبلی آنها تاریخ اعتبارش سال ۸۹ است، فاقد کارت محسوب می شوند و با مشکلات عمده ای روبرو خواهند شد.

وی تصریح کرد: تعبیه اثر انگشت و عکس هر شخص در کارت های ملی هوشمند امکان سوء استفاده از آن را بسیار کم کرده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد